Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11139
Title: Features of approaches to competencies in higher education and business
Other Titles: Особливості підходів до компетентностей у вищій освіті та бізнесі
Authors: Ivashko, Larysa
Keywords: professional concepts
universal competencies
business-competencies
modelling "business" - competencies
професійні концепції
універсальні компетенції
бізнес-компетенції
диктатори (концепції)
моделювання "ділових" компетенцій
Issue Date: 2018
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Ivashko L. Features of approaches to competencies in higher education and business / L. Ivashko // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 86-94.
Abstract: The task of the competence-based approach in higher vocational education is the training of qualified specialists that are competitive in the labour market. The review of the requirements of numerous firms to the competence of employees showed that for a particular business one needs professionals who have certain "business"- competencies that bring profit to the company: no profit – specialist has no competencies. At the same time, more attention is paid to universal competencies when hiring. As a rule, professional competence is confirmed by the diploma of the university. In work methodical features of various approaches to modelling "business"- competencies at employment of graduates of high schools are considered. Завданням компетентнісного підходу у вищій професійній освіті є підготовка кваліфікованих фахівців, які є конкурентоспроможними на ринку праці. Огляд вимог численних фірм до компетентності працівників показав, що для конкретного бізнесу потрібні професіонали, які мають певні «справи» - компетенції, що приносять прибуток компанії: немає прибутку - фахівець не має компетенцій. У той же час при наймі більше уваги приділяється універсальним компетенціям. Як правило, професійна компетентність підтверджується дипломом університету. У роботі розглядаються методичні особливості різних підходів до моделювання "бізнесу" - компетентностей при працевлаштуванні випускників середніх шкіл.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11139
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivashko Larysa 2018 .pdf861.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.