Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10753
Title: Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників
Authors: Руденко, Юлія Анатоліївна
Rudenko, Yuliia Anatoliivna
Андрющенко, Тетяна Коcтянтинівна
Andryushchenko, Tetyana Kostyantynivna
Лохвицька, Л. В.
Дудник, Н. А.
Keywords: цифровізація дошкільної освіти
діти старшого дошкільного віку
інформаційно-комунікаційні технології
здоров’язбережувальні життєві навички
здоров’язбережувальна компетентність
Issue Date: 2021
Publisher: Інформаційні технології і засоби навчання
Citation: Андрющенко Т. К. Використання ІКТ для формування здоров’язбережувальної компетентності старших дошкільників / Т. К. Андрющенко, Л. В. Лохвицька, Ю. А. Руденко, Н. А. Дудник // Інформаційні технології і засоби навчання, 2021, Том 81, №1. - С. 15-35.
Abstract: У статті репрезентовано матеріали наукового пошуку стосовно впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітній процес закладів дошкільної освіти (ЗДО) у контексті формування у старших дошкільників здоров’язбережувальної компетентності. Розглянуто засадничі положення досліджуваної проблеми у поглядах вітчизняних та закордонних науковців на основі аналізу психолого-педагогічної і методичної літератури з питання цифровізації дошкільної освіти. Розкрито специфіку і доцільність інтеграції ІКТ в заклади дошкільної освіти як одного із складників освітнього процесу, що вирізняється мобільністю, високим ступенем активізації дітей у розв’язанні різноманітних завдань. Представлено авторську методику формування у старших дошкільників здоров’язбережувальної компетентності з використанням засобів ІКТ, яка концептуально узгоджена з вимогами Базового компоненту дошкільної освіти (освітні лінії «Особистість дитини» та «Комп’ютерна грамота»). Визначено сутність ключового поняття дослідження «здоров’язбережувальна компетентність», фундамент якого складають дев’ять життєвих навичок, комплексна сформованість яких забезпечує дитині можливість свідомо вести здорове, повноцінне життя. Окреслено уніфікований алгоритм експериментальної методики: тематика; етапи організації освітньої здоров’язбережувальної діяльності (мотиваційний, теоретичний, практичний); дидактичний, інформаційно-комунікаційний супровід. Зроблено акцент на методично-доцільних ІКТ, які модернізують процес формування здоров’язбережувальної компетентності у старших дошкільників (мультимедійна презентація, комп’ютерні ігри, YouTube, інтелектуальні карти тощо). Представлено систему його методичного забезпечення: медіатека, конспекти занять, каталог освітніх сайтів, дитячих ігрових розвивальних програм тощо. Узагальнено результати і оцінено ефективність використання ІКТ у процесі формування здоров’язбережувальної компетентності у старших дошкільників, що віддзеркалено зростанням кількості респондентів ЕГ високого рівня. Визначено перспективи дослідження цілісності процесу використання засобів ІКТ у формуванні здоров’язбережувальної компетентності суб’єктів дошкільної освіти.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10753
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3795-Article Text-18820-1-10-20210226.pdf357.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.