Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10748
Title: Використання мовного портфоліо як засобу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
Authors: Руденко, Юлія Анатоліївна
Rudenko, Yuliia Anatoliivna
Галятовська, К. С.
Keywords: мовленнєво-творча компетентність
компоненти мовного портфоліо
майбутні вихователі закладів дошкільної освіти
мовне портфоліо
методичний супровід
Issue Date: 2019
Publisher: Вісник національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка
Citation: Руденко Ю.А., Галятовська К.С. Використання мовного портфоліо як засобу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Вісник національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Вип. 2 9158). Чернігів: НУЧК, 2019. 320 с. - С. 54-60.
Abstract: Мета роботи полягає у висвітленні сутності методики використання мовного портфоліо як одного із засобів формування мовленєвотворчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти та обґрунтуванні методичної доцільності використання мовного портфоліо як ефективного засобу у формуванні мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Методологія дослідження ґрунтується на висвітленні методологічних підходів до мовної освіти майбутніх вихователів: культурологічного та компетентнісного. Мовне портфоліо у дослідженні визначається як складова методичного супроводу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, що сприяє: підвищенню мотивації до мовної освіти /самоосвіти, мовного розвитку / саморозвитку; формуванню оцінно-контрольних дій майбутніх вихователів (оцінка, самооцінка, взаємооцінка мовленнєвої діяльності); застосуванні нових інформаційних, інформаційно-комунікаційних технологій в мовній та професійно-мовленнєвій освіті (створення електронного портфоліо, унормування мовного портфоліо у вигляді сайту тощо) майбутніх вихователів; ефективній організації самостійної діяльності майбутніх вихователів з оволодіння професійно-мовленнєвими знаннями, вміннями та навичками та формування на їх основі професійно-мовленнєвої компетентності. Наукова новизна. У дослідженні вперше: обґрунтовано доцільність використання мовного портфоліо, як засобу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти; визначено сутність поняття «мовне портфоліо майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти»; визначено функції мовного портфоліо в мовній освіті майбутніх вихователів; презентовано складники мовного портфоліо майбутніх вихователів. Висновки. У висновках висвітлено доцільність, актуальність, дієвість, методичну, психологічну, педагогічну, лінгвістичну, лінгводидактичну цінність мовного портфоліо у формуванні мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. У статті презентовано результати експериментального дослідження з використання мовного портфоліо у формуванні мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Перспективу подальших наукових розвідок з проблеми дослідження вбачаємо у розробці комп’ютерної програми «Електронне портфоліо», яка забезпечить безперервний доступ до мовних джерел, сприятиме оптимізації методичного супроводу формування мовленнєво-творчої компетентності майбутніх вихователів закладів вищої освіти Півдня України.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10748
Appears in Collections:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rudenko-Yu.-and-Haliatovska-K.pdf611.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.