Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1069
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Микулинская, Ольга Сергеевна | - |
dc.contributor.author | Мікулінська, Ольга Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Mikulinska, Olga Sergiivna | - |
dc.date.accessioned | 2018-12-14T07:46:00Z | - |
dc.date.available | 2018-12-14T07:46:00Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Микулинская, О. С. Куррикулум как социально-философский феномен [Текст] : дис. ... канд. филос. наук : 09.00.03 / Ольга Сергеевна Микулинская; науч. рук. И. Г. Мысык; ГУ "Южноукр. нац. пед. ун-т им. К. Д. Ушинского". – Одесса, 2012. – 229 с. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1069 | - |
dc.description.abstract | Диссертация посвящена философскому исследованию социальных систем, в рамках которого разработана концепция внутрикуррикулярного синтеза институтов образования и права как определяющего условия эффективной организации социально-образовательных отношений, осуществляемой посредством куррикулярного разрешения социально-образовательной проблематики. Дисертація присвячена філософському вивченню соціальних систем, у межах якого розроблено концепцію внутрікурикулярного синтезу інститутів освіти і права як основної умови, що визначає ефективну організацію соціально-освітніх відносин, здійснювану через курикулярне розв’язання соціально-освітньої проблематики. The thesis is dedicated to philosophical study of social systems, which served the framework for the concept development of intracurricular synthesis of education and law institutes as a principal condition, which determines effective organization of socio-educational relations that is implemented by curricular solution of socio-educational range of problems. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинского | uk |
dc.subject | куррикулум | uk |
dc.subject | образовательно-правовая норма | uk |
dc.subject | социально-образовательные отношения | uk |
dc.subject | социально-образовательная проблематика | uk |
dc.subject | правовая объективность | uk |
dc.subject | объективное правосознание | uk |
dc.subject | курикулум | uk |
dc.subject | освітньо-правові норми | uk |
dc.subject | соціально-освітні відносини | uk |
dc.subject | соціально-освітня проблематика | uk |
dc.subject | об’єктивність | uk |
dc.subject | правосвідомість | uk |
dc.subject | curriculum | uk |
dc.subject | educational and legal norms | uk |
dc.subject | socio-educational relations | uk |
dc.subject | socio-educational range of problems | uk |
dc.subject | objectivity | uk |
dc.subject | sense of justice | uk |
dc.title | Куррикулум как социально-философский феномен | uk |
dc.title.alternative | Курикулум як соціально-філософський феномен | uk |
dc.title.alternative | Curriculum as socio-philosophical phenomenon | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Микулинская Ольга Сергеевна.pdf | 819.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.