Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10654
Title: Національна ідентичність як чинник формування міжнародного образу держави
Other Titles: National identity as a factor in shaping the international image of the state
Authors: Щурко, О. М.
Голик, Микола Михайлович
Keywords: національна ідентичність
міжнародний образ держави
історична пам’ять
колективна ідентичність
консолідація
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Щурко О. М. Національна ідентичність як чинник формування міжнародного образу держави / О. М. Щурко, М. М. Голик // Політикус : наук. журнал. – 2020. – № 6. – С. 68–72.
Abstract: Актуальність дослідження національної ідентичності як основного чинника міжнародного образу держави зумовлена сучасними суспільно-політичними реаліями. Демократичні політичні режими перебувають у стані перманентних криз, що зумовлені зростанням недовіри громадян до діяльності політичних інституцій та влади. Тому досягнення внутрішньополітичного консенсусу через конструювання елементів образу, кристалізація національної ідеї, оформлення ідентифікаційних базисних патернів на основі національної ідентичності та дієвої системи політичних комунікацій є нагальною потребою часу для досягнення консолідованості всередині суспільства. Національний дух, передбачення (національна ідея) та історична пам’ять становлять основу для формування колективної (національної) ідентичності, яка виступає середовищем для об’єднання окремих індивідуальних, локальних чи регіональних ідентичностей в один як рушія суспільних перетворень та прогресу. Роз’єднані суспільства без єдиного історично сформованого ідентифікаційного базису відчувають дискомфорт із ментальним сприйняттям та поясненням минулого і проблеми з визначенням стратегічного напрямку майбутнього розвитку. У міжнародному середовищі спостерігається посилення елементів напруги в процесах забезпечення національних інтересів держав та ескалації конфліктних ситуацій у світовому політичному просторі. Вирішення проблеми потребує використання елементів дипломатії та усвідомлення необхідності запасу підтримки держави через побудову системи кризових репутаційних стратегій за допомогою іміджевих технологій та державного брендингу. Позитивний міжнародний образ може позначати державу на політичній карті як надійного потенційного партнера, підвищувати її авторитет чи підтримку у світовому середовищі. Завданням статті було довести, що саме національна ідентичність виступає джерелом побудови смислів для громадян, на її основі вони ідентифікують себе з державою, а міжнародний образ держави, який вона транслює в міжнародне середовище, визначає її суб’єктність у здійсненні зовнішньої політики. Підкреслено, що в умовах віртуалізації світового політичного простору, новітніх інформаційнокомунікаційних технологій та вірулентності інформації, яку використовують держави в процесах конкурентної боротьби, відсутність ефективних іміджевих стратегій просування позитивного образу держави становить загрозу національній безпеці держави. The relevance of the study of national identity as a major factor in the international image of the state is due to modern socio-political realities. Democratic political regimes are in a state of permanent crisis, caused by growing citizens’ distrust in the activities of political institutions and government. Therefore, achieving domestic political consensus, through the construction of image elements, crystallization of the national idea, design basic identification patterns based on national identity and an effective system of political communication are an urgent need for time to achieve consolidation within society. National spirit, foresight (national idea) and historical memory form the basis for the formation of a collective (national) identity, which serves as an environment for uniting individual, local or regional identities into one as a driver of social transformation and progress. Divided societies, without a single historically formed identification base, experience discomfort with mental perception and explanation of the past and also experience problems with determining the strategic direction of future development. In the international environment, there is an increase in elements of tension in the processes of ensuring the national interests of states and the escalation of conflict situations in the world political space. Solving the problem requires the use of diplomacy and awareness of the need for a reserve of state support through the construction of a system of crisis reputational strategies through image technology and public branding. A positive international image can mark the state on the political map as a reliable potential partner, increase its authority or support in the world environment. The aim of the article was to prove that national identity is the source of meaning for citizens, based on which they identify with the state and the international image of the state, which it translates into the international environment, determines its subjectivity in foreign policy. It is emphasized that in the conditions of virtualization of the world political space, the latest information and communication technologies and virulence of information used by states in competitive processes as well as the lack of effective image strategies to promote a positive image of the state poses a threat to national security
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10654
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shchurko, Holyk.pdf182.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.