Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10645
Title: “Brexit”: застосування маніпулятивних технологій та прийомів
Other Titles: “Brexit”: application of manipulative technologies and methods
Authors: Демчишак, Руслан Богданович
Пасічний, Роман Ярославович
Keywords: маніпуляційна технологія
політична свідомість
Brexit
політичні технології
громадська думка
переконання
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Демчишак Р. Б. “Brexit”: застосування маніпулятивних технологій та прийомів / Р. Б. Демчишак, Р. Я. Пасічний // Політикус : наук. журнал. – 2020. – № 6. – С. 17–22.
Abstract: The effect of political technology on the formation of public opinion in the modern era of “post-truth” is very important. Consequently the study of the process of public opinion formation and political consciousness by using of political technologies, types of manipulation technologies, techniques and methods of influencing the decisions of citizens; is relevant and important. This exploring analyzes the main technologies that allowed Eurosceptics to advance into the socio-political discourse of British society narratives what ensured victory in the referendum. The purpose of our study is to investigate the manipulative techniques and technologies of their application in the Brexit process. Accordingly, the object of research is political technologies, in particular manipulative ones, and the subject is the influence of these technologies on the formation of public opinion on the issue of Britain’s exit from the European Union (“Brexit”). Consequently, we will set the task: to outline the types of manipulative technologies and levers of influence on the formation of public opinion, as well as to analyze the impact of political (manipulative) technologies on Britain’s exit from the EU. Applying a range of techniques and techniques to the minds of citizens, including emotional swing, fear, manipulation of numbers and incorrect conclusions, a team of Eurosceptics launched several narratives in the media, which ensured the British commitment to their position. The first narrative – the EU has launched into Britain an uncontrolled flow of migrants who take away jobs. The technique of pumping emotions or “emotional swing” was used. The second is significant payments by Britain to the EU budget. Third, Britain feeds the Brussels bureaucrats whose lawmaking “takes away” Britain’s sovereignty. Appeal to the historical past and manipulation of values. The third technique is the “right majority” or mass cohesion. As a result, an easy solution to a difficult problem was proposed – leaving the EU. Modern telecommunication technologies have turned this information into a particularly effective tool for manipulating public opinion. Brexit has shown how to take the success of such campaigns to the next level. Вплив політичних технологій на формування громадської думки в сучасну епоху «післяправди» набирає значної ваги. Саме тому дослідження процесу формування громадської думки й політичної свідомості за допомогою політичних технологій, різновиди маніпуляційних технологій, технік і прийомів впливу на рішення громадян актуальні й важливі. У дослідженні проаналізовано основні технології, які дали змогу просунути євроскептикам у суспільно-політичний дискурс британського суспільства ті наративи, що забезпечили перемогу на референдумі. Мета нашого дослідження – вивчити маніпулятивні прийоми й технології їх застосування в процесі “Brexit”. Відповідно, об’єктом дослідження є політичні технології, зокрема маніпулятивні, а предметом – вплив цих технологій на формування громадської думки щодо питання виходу Великобританії з Євросоюзу (“Brexit”). Відповідно до мети поставимо завдання: окреслити різновиди маніпулятивних технологій і важелі впливу на формування громадської думки, а також проаналізувати вплив політичних (маніпулятивних) технологій на вихід Великобританії з Європейського Союзу. Застосувавши цілий комплекс прийомів і технік впливу на свідомість громадян, зокрема емоційну гойдалку, нагнітання страху, маніпуляції цифрами й невірні висновки, командою євроскептиків було запущено в мас-медіа кілька наративів, які й забезпечили прихильність британців щодо їхньої позиції. Перший наратив – Європейський Союз запустив у Британію неконтрольований потік мігрантів, які відбирають робочі місця. Застосовувалась техніка накачування емоціями або «емоційна гойдалка». Другий – значні виплати Британією в бюджет Європейського Союзу. Третій – Британія годує Брюссельських бюрократів, законотворчість яких «відбирає» в Британії суверенітет. Апеляція до історичного минулого й маніпулювання цінностями. Третя техніка – техніка «правої більшості» або масової згуртованості. Як наслідок, пропонувалось легке розв’язання складної проблеми – вихід з Європейського Союзу. Сучасні телекомунікаційні технології перетворили цю інформацію в особливо ефективний інструмент для маніпуляцій громадською думкою. “Brexit” показав, як вивести успішність подібних кампаній на новий рівень.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10645
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demchyshak, Pasichnyi.pdf186.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.