Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10609
Title: Professional art education: realities and prospects
Other Titles: Професійна художня освіта: реалії та перспективи
Authors: Rastrygina, A. M.
Keywords: art educational environment
professional art education
de- bureaucratization
competency approach
competence
potential of creativity and individual creativity
мистецьке освітнє середовище
професійна мистецька освіта
дебюрократизація
компетентнісний підхід
компетентність
потенціал творчості та індивідуальна творчість
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Rastrygina A. N. Professional art education: realities and prospects / A. N. Rastrygina // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 341-350.
Abstract: The article refers to the operation of competency paradigm in art education environment. Outlined are the debatable issues to be solved in the professional education of artistic direction in view of the specific features of the latter and the prospects for its effective reform to meet modern realities are defined. У статті йдеться про функціонування парадигми компетентності в середовищі художньої освіти. Окреслено дискусійні питання, які слід вирішити у професійній освіті художнього напряму з огляду на особливості останнього та визначено перспективи його ефективного реформування з урахуванням сучасних реалій.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10609
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rastrygina A. N. 2014 5 .pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.