Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10533
Title: Socio-pedagogical precautions of the first-form pupils’ exclusion by means of a fairytale therapy
Other Titles: Соціально-педагогічні запобіжні заходи щодо виключення учнів першої форми за допомогою казкової терапії
Authors: Колбіна, Людмила Анатоліївна
Kolbina, Liudmyla Anatoliivna
Keywords: exclusion of younger pupils
younger pupils’ adaptation
social adaptation
adaptation
fairytale therapy
адаптація молодших школярів
соціальна адаптація
адаптація
казкотерапія
Issue Date: 2014
Publisher: Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського
Citation: Kolbina L. A. ocio-pedagogical precautions of the first-form pupils’ exclusion by means of a fairytale therapy / L. A. Kolbina // . Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 159-163.
Abstract: The article deals with the problem of socio-pedagogical precautions of the first- form pupils’ exclusion by means of a fairytale therapy. иAt the present stage of the development of our country the problem of the first-form pupils’ exclusion is rather actual; this is the exclusion that prevents the child from socialization, the harmonious development of personality, interferes with the further progress in learning and social adjustment. У статті розглядається проблема соціально-педагогічних запобіжних заходів щодо виключення учнів першокласників за допомогою казкової терапії. иНа сучасному етапі розвитку нашої країни проблема відторгнення учнів першої форми є досить актуальною; це виключення, яке заважає дитині соціалізуватися, гармонійному розвитку особистості, заважає подальшому прогресу в навчанні та соціальній адаптації.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10533
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolbina Liudmyla Anatoliivna 2014 5.pdf911.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.