Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10335
Title: Соціальні мережі як інструмент політичної маніпуляції
Other Titles: Social networks as a tool of political manipulation
Authors: Була, Світлана Петрівна
Свідерська, Ольга Іванівна
Keywords: політична маніпуляція
соціальні мережі
вплив
техніки маніпуляції
політична поведінка
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Була С. П. Соціальні мережі як інструмент політичної маніпуляції / С. П. Була, О. І. Свідерська // Політикус : наук. журнал. – 2020. – № 4. – С. 21–25.
Abstract: Досліджуються особливості використання соціальних мереж як засобів здійснення політичної маніпуляції. Сучасний інформаційний простір і глобальний вплив інтернету на наше життя сприяють тому, що в сучасному світі практично кожен індивід піддається новим видам інформаційної маніпуляції. Соціальні мережі розглядаються як платформа для здійснення психологічного впливу шляхом поширення пропаганди й маніпуляції. Доведено, що активне використання новітніх інтернет-технологій сприяє заміщенню соціальної та політичної реальності комп’ютерними симуляціями. Акцентовано увагу на тому, що сучасні ітернет-технології одночасно можна розглядати і як своєрідний «демократичний потенціал», і як заохочення до свободи, і як перешкоду демократії. Однією із ключових особливостей маніпулятивного впливу є те, що контроль мереж, комунікації стає тим важелем, за допомогою якого інтереси і цінності перетворюються у провідні принципи людської поведінки, інформаційна політика, яка здебільшого здійснюється за допомогою маніпулювання символами в засобах масової інформації, добре поєднується з реальним постійно мінливим світом владних відносин. У сучасному мережевому суспільстві пропаганда стала всеохоплюючою, глобальною й повноправною часткою цифрової інформаційної екосистеми. Правдивість інформації насамперед залежить від кількісної оцінки інтернет-аудиторії: чим більше користувачі соціальних мереж діляться новиною, тим більше вона викликає довіру, тим більше вона сприймається як правдива; чим більше поширюються процеси інформатизації, тим більше масова свідомість піддається впливу новітніх інформаційних медіа, в цьому контексті – соціальних мереж. Здебільшого віртуальна політична маніпуляція здійснюється за допомогою основних постулатів вірусного маркетингу, який враховує такі ключові позиції як соціальна валюта, тригер, емоції, суспільство, практична цінність і добре описана історія. Доведено, що глобальність мережі зробила можливим включення інтернет-користувачів до будь-яких подій у всьому світі, навіть у тих країнах, які не мають доступу до інтернет-мережі, або ж вона суттєвим чином контролюється провладними органами. Визначено, що ця тематика відкриває можливості для наукових розвідок політичної, соціальної чи психологічної тематики. The peculiarities of the use of social networks as a means of political manipulation are investigated. The modern information space and the global impact of the Internet on our lives contribute to the fact that in today’s world, almost every individual is exposed to new types of information manipulation. Social networks are considered as a platform for psychological influence through the spread of propaganda and manipulation. It is proved that the active use of the latest Internet technologies helps to replace social and political reality with computer simulations. It is accented that modern Internet technologies can be considered both as a kind of “democratic potential” and the promotion of freedom and as an obstacle to democracy. One of the key features of manipulative influence is that that control network communication becomes the lever by which the interests and values are transformed into the leading principles of human behavior, information policy, which is mainly by manipulating symbols in the media, fits well with the real world of ever-changing power relations. In modern networked society, propaganda has become all-encompassing, and a full share of the global digital information environment. The veracity of the information largely depends on the quantitative assessment of the Internet audience: The more social networking users share news, the more credible the more it is perceived as true; the greater spread of information processes, the mass greater consciousness influenced by new information media, in this context – social networking. Typically, virtual political manipulation is carried out using the basic tenets of viral marketing, which takes into account such key positions as social currency, trigger, emotions, society, practical value and well-described history. It has been proven that the global network has made it possible to involve Internet users in any event around the world, even in those countries that do not have access to the Internet, or it is significantly controlled by progovernment authorities. It is determined that this topic opens the possibility of a wide field of scientific research on political, social or psychological topics.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10335
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bula, Sviderska.pdf196.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.