Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10235
Title: Українська література для дітей дошкільного віку
Authors: Монке, Олена Станіславівна
Monke, Olena Stanislavivna
Keywords: діти дошкільного віку
українська література
українська література радянського періода
сучасна українська література
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Монке О. С. Українська література для дітей дошкільного віку : навчальний посібник. - Одеса : ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2009. – 334с.
Abstract: Духовний світ людини визначається творами літератури, які вона прочитала. Проблема підготовки фахівців до залучення дошкільників до художньої літератури в умовах української сучасності вимагає першочергової уваги й осмислення, адже у функціонуванні освітньої та культурно-виховної систем література для дітей через зміст художніх творів визначає обсяг цінностей, які одержує дитина дошкільного віку, і який у майбутньому декларується нею. Ефективність залучення дітей дошкільного віку до української художньої літератури залежить не лише від професійних знань і умінь педагога, а й від перебування його самого в гармонії з духовною культурою, уміння бачити цілісну картину літератури для дітей як специфічної складової всієї літератури. Адже педагог, який не цікавиться мистецтвом, не здатен виховати інтерес до нього. Діти – це майбутнє кожного народу, країни, вони заслуговують на все найкраще, що ми в змозі їм подарувати. Лише блискуча мова, майстерна розповідь, мудра поетика достойні звання літератури для дітей. Вибираючи літературу для дітей дорослі тим самим обирають для них спосіб пізнання і розуміння світу. Найкраща література для дітей - це та, яка розвиває їх мовлення, уяву, творче мислення, уміння бачити різні шляхи і можливості в різноманітних життєвих обставинах і ситуаціях. Кращі книги для дітей – це репетиція головних подій життя, адже сюжети і образи книг втілюють у собі екзистанціальні питання, які постають перед кожною людиною, вони правдиво відображають світ і, водночас пронизані надією і любов`ю. Книги для дітей – це потужне джерело моралі, своєрідний ключ до розуміння життя, неперевершене джерело насолоди. Всі ми мріємо, щоб наші діти виросли мудрими, добрими і щасливими. І для того, щоб ця мрія збулась є спосіб: читаймо їм гарні книжки для їх задоволення! Читання вголос немовляті стимулює розвиток його мозку. Читання малюку-дошкільникові пробуджує в нього цікавість до навколишнього світу і допомагає йому зрозуміти себе та довколишніх. Одним із провідних завдань української літератури для дітей було і є формування естетично розвиненої й національно свідомої особистості. Кожна література виростає на власному національному ґрунті. Через літературу дитина духовно єднається зі своїм народом, ознайомлюється з його історією і культурою. Наш фольклор, народна міфологія — глибинні джерела для творчості кожного письменника. Гарна сучасна українська книжка для дітей, мова, психологія і сюжетні лінії якої відзеркалюють сьогодення, водночас, не позбавлена ментальності свого народу. Дуже важливо, щоб педагоги прищеплювали дітям любов до української літератури, уміли це робити, систематично формували в маленьких слухачів потяг і інтерес до книжки. Подбаймо ж і про те, щоб щоденне читання вголос дитині стало пріоритетом в сім`ї та дошкільному навчальному закладі. Адже, ми хочемо жити в країні мудрих, вихованих і культурних людей. Навчальний посібник складено відповідно до програми з української літератури для дітей дошкільного віку для студентів факультетів дошкільного виховання педагогічних ВНЗ . Під час підготовки посібника до друку було використано також програму „Витоки”, „Українське дошкілля” та ін.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10235
Appears in Collections:Кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UKR.LIT.pdf3.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.