Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10224
Title: Educational energy as basis of teacher’s energy-efficiency
Other Titles: Освітня енергія як основа енергоефективності вчителя
Authors: Bohdanova, Inna Mikhailivna
Богданова, Інна Михайлівна
Keywords: individual energy potential
pedagogical energy
energy-efficiency
індивідуальний енергетичний потенціал
педагогічна енергія
енергоефективність
Issue Date: 2015
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Bohdanova I.M. Educational energy as basis of teacher’s energy-efficiency / I.M. Bohdanova // Modern tendencies in the pedagogical science of ukraine and israel: the way to integration Ariel. Issue №6. - С. 42-46.
Abstract: The work reveals the essence of the educational energy as a characteristic of teacher’s personality and as a scientific concept focused on peculiarities of infoenergetic exchange between the participants of the educational process. The energyefficiency of the teacher is regarded as self-determination, characterized by maintenance of the energy for realization of successful professional activity. Робота розкриває суть освітньої енергії як характеристики особистість вчителя та як наукова концепція, орієнтована на особливості інфоенергетичного обміну між учасниками навчального процесу. Енергоефективність вчителя розглядається як самовизначення, що характеризується підтримка енергії для здійснення успішної професійної діяльності
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10224
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bogdanova I..pdf581.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.