Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10071
Title: Шляхи формування вольових якостей майбутніх учителів-хормейстерів у процесі фахової підготовки
Other Titles: Ways of formation the strong-willed qualities of the future teachers-choirmaster in the professional training process
Authors: Осадча, Тетяна Всеволодівна
Osadcha, Tetiana Vsevolodivna
Keywords: керування хором
майбутній учитель музичного мистецтва
хормейстер
вольові якості
дисципліни диригентсько-хорового циклу
безперервна практика
choir management
future music teacher
choirmaster
strong-willed qualities
disciplines of conductor-choral cycle
continuous practice
Issue Date: 2020
Publisher: Інноваційна педагогіка
Citation: Осадча Т.В. Шляхи формування вольових якостей майбутніх учителів-хормейстерів у процесі фахової підготовки // Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип.23. - Т.2. - Одеса: Видавничий дім "Гельветика", 2020. - С. 70-74.
Abstract: Соціальна ситуація сучасного суспільства потребує більшої кількості активних вольових особистостей, які вміють організовувати себе, свою роботу й роботу колективу. Уміння керувати – це особлива якість – модель поведінки людини, яка забезпечує передові позиції в галузі. Тому більшої уваги потребує вдосконалення практичної підготовка майбутніх керівників хорових колективів. Ми бачимо освоєння студентами основ музично-професійної, художньоестетичної, музично-історичної, музично-теоретичної, слухової, виконавської та диригентсько-технічної підготовки, але недостатньо цілеспрямовану (майже відсутню) установку на освоєння навичок керування музичним колективом. Удосконалення цих навичок – важливий аспект підготовки студентів музичного профілю до успішної діяльності керівників хорових колективів. Специфічним для діяльності хормейстера – керівника хору – є те, що його виконавська практика полягає в управлінні хором. Успіх музично-виконавської діяльності хорового колективу багато в чому залежить від наявності в керівника хору багатьох якостей. Серед фахових якостей хормейстера виділяються вольові якості: цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, самовладання, ініціативність тощо. Формування фахових якостей хормейстера можливо лише в процесі його спільної роботи з колективом. Обов’язковою умовою формування вольових якостей диригента-хормейстера є постійна й цілеспрямована практика. Серед шляхів формування вольових якостей майбутніх керівників хорових колективів є використання можливостей диригентсько-хорових дисциплін (хорового диригування, хорового класу, практикуму керування вокально-хоровими ансамблями, педагогічної практики) у процесі фахової підготовки. The social situation of modern society needs more active willed individuals who are able to organize themselves, their work and their team. The ability to manage this special quality is a model of human behavior that provides leading positions in the industry. Therefore, more attention is needed to improve the practical training of future leaders of choral groups. We see students mastering the basics of music-professional, artistic-aesthetic, musical-historical, musicaltheoretical, auditory, performing and conductortechnical training, but insufficiently focused (almost absent) setting on mastering the skills of managing a music collective. Improvement of these skills is an important aspect of preparing students of a musical profile for successful activity of heads of choral groups. Specific to the activity of the choirmaster – choir leader is that his performing practice is to manage the choir. The success of the choir's music and performance is largely dependent on having many qualities with the choir leader. Among the professional qualities of the choirmaster are the strong-willed qualities: purposefulness, determination, perseverance, self-control, initiative and others. Formation of professional qualities of a conductor is possible only in the process of his joint work with the team. A prerequisite for the formation of volitional qualities of a conductor-choirmaster is constant and purposeful practice. Among the ways of forming the willed qualities of future leaders of choral groups is the use of opportunities of conductorchoral disciplines in the process of professional training - choral conducting, choral class, practicum management vocal-choral ensembles, pedagogical practice.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10071
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Osadcha TV.pdf631.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.