Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8349
Title: Природные объекты как эффективное средство обучения студентов химико- биологического профиля
Other Titles: Natural objects as an effective means of training students majoring in Chemistry and Biology
Authors: Бєляєва, Л.
Босенко, Анатолий Иванович
Босенко, Анатолій Іванович
Bosenko, Anatoliy Ivanovych
Топчий, Мария Сергеевна
Топчій, Марія Сергіївна
Topchii, Mariia Sergiivna
Keywords: природні розсоли
відбір проб
пробопідготовка
аніонний і катіонний склад
ефективність навчання
ступінь навченості
якість знань
Issue Date: 2020
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Бєляєва Л. Природні об’єкти як ефективний засіб навчання студентів хіміко-біологічного профіля / Л. Бєляєва, А. Босенко, М. Топчій // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського = Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky: наук. журнал. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського, 2020. – № 1 (130). – С. 73-82.
Abstract: Метою дослідження було вивчити ефективність засвоєння студентами методів якісного і кількісного хімічного аналізу за допомогою методичних вказівок з використанню високомінералізованих природних вод (розсолів), розроблених викладачами кафедри хімії УО «Гомельський державний університет імені Франциска Скорини». У дослідженні, яке проводилося протягом 3 років, взяли участь дві групи студентів по 50 осіб: контрольна і експериментальна. Студенти контрольної групи використовували розчини, приготовані в лабораторних умовах, а експериментальної – природні розсоли. Для визначення шуканих характеристик розсолів використовувалися потенціометричний, титриметричний, колориметричний, турбометричний, гіпохлоритний і інші методи, а також статистичний аналіз. Ефективність навчання визначалася розрахунком ступеня навченості і якості знань за підсумками самостійних робіт і комп'ютерного тестування. Встановлено поліпшення показників засвоєння навчального матеріалу у студентів, навчання яких проводилося з використанням природних об'єктів. Рівень ступеня навченості у контрольній групі коливався в межах 54,1–60,1%, тоді як в експериментальній групі цей показник варіював від 62,9% до 83,3%. Якість знань в експериментальній групі була також більш високою, ніж у контрольній: 66,1–73,3% і 57,4–58,8%, відповідно. Результати апробації розроблених методичних вказівок при вивченні основ відбору проб, пробопідготовки, а також якісного та кількісного аналізу на прикладі природних об'єктів (розсолів) свідчать про підвищення ефективності навчання в порівнянні зі стандартними методиками використання лабораторних розчинів і є підставою для їх впровадження в процес підготовки фахівців хіміко-біологічно профілю. The purpose of the study is to study the efficiency of students' assimilation of the methods of qualitative and quantitative chemical analysis using the methodical guidelines for the exploitation of highly mineralized natural waters (brines) developed by the professors of the Department of Chemistry (Francisk Skorina Gomel State University). Two groups consisting of 50 students each participated in the study which had been conducted for 3 years: a control group (CG) and an experimental group (EG). The CG students used the solutions elaborated under laboratory conditions, whereas the EG students used natural brines. To determine the features of the brines (solutions) under study these methods were adopted: potentiometric, titrimetric, colorimetric, turbometric, hypochlorite and other methods alongside the statistical analysis. The efficiency of learning was determined by calculating the level of training and the quality of knowledge based on the results of the students’ independent works and computer testing. The students who were trained with the use of the natural objects demonstrated the improved academic outcomes in accordance with corresponding indicators. The training level demonstrated by the CG students varied between 54.1–60.1%; whereas in the experimental group, this indicator ranged from 62.9% to 83.3%. The quality of knowledge in the experimental group was also higher than in the control group: 66.1–73.3% and 57.4–58.8%, respectively. The approbation results of the developed methodical guidelines for studying the basics of sampling, sample preparation as well as the ones of the qualitative and quantitative analyses on the example of natural objects (brines) indicate an increase in the efficiency of the training compared to the standard methods for using laboratory solutions and serve as the basis for their implementation into the process of training future specialists majoring in Chemistry and Biology.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8349
Appears in Collections:2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Belyaeva L., Bosenko An., Topchii M..pdf366.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.