Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7822
Title: Методологічні підходи до формування художньо-мовленнєвих умінь майбутніх учителів мистецьких дисциплін у процесі диригентсько –хорової підготовки
Other Titles: Methodological approaches for the formation artistic and speaking skills of future music art teachers’ in the process of conducting and choir training
Authors: Лєснік, Олена Степанівна
Lesnik, Olena Stepanivna
Keywords: наукові підходи
підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва
художньо-мовленнєві вміння
диригентсько-хорова практика
принципи
Issue Date: 2020
Publisher: The scientific heritage
Citation: Лєснік О. С. Методологічні підходи до формування художньо-мовленнєвих умінь майбутніх учителів мистецьких дисциплін у процесі диригентсько –хорової підготовки / О. С. Лєснік // The scientific heritage. № 43. 2020. - Budapest, Hungary. - P. 50-54.
Abstract: У статті розглядається методологічна основа формування художньо-мовленнєвих умінь майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі диригентсько-хорової підготовки. Надається визначення поняття «художньо-мовленнєві вміння». Розкрито зміст й обґрунтовано доцільність застосування таких методологічних підходів, як комунікативний, художньо-інтерпретаційний, лінгвокультурологічний, диспозиційний. Визначено наступні принципи формування художньо-мовленнєвих умінь: відповідності вербального висловлювання та диригентського жесту, поліхудожньості, глибинного розуміння іншомовних текстів, їх вимови та виразності інтонування. The article deals with the methodological basis of future music teachers’ artistic and speaking skills formation in the process of conducting and choral training. The definition of the concept «artistic and speech skills" is given. The content and the expediency of applying such methodological approaches as communicative, artistic and interpretative, linguocultural and dispositional are revealed and substantiated. The following principles formation of artistic and speaking skills formation are defined: correspondence of verbal expression and conductor gesture, semi-artistry, deep understanding of other language texts ,their pronunciation and intonation expressiveness .
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7822
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lesnyk o.s..pdf466.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.