Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7695
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКойчева, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorKoycheva, Tetyana Ivanivna-
dc.contributor.authorГаліцан, Ольга Анатоліївна-
dc.contributor.authorHalitsan, Olha Anatoliivna-
dc.contributor.authorЛян Цзе-
dc.contributor.authorLiang Jie-
dc.date.accessioned2020-05-19T06:21:01Z-
dc.date.available2020-05-19T06:21:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationКойчева Т. І. Критеріальний підхід до формування естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей / Т. І. Койчева, О. А. Галіцан, Лян Цзе // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського : зб. наукових праць. Педагогічні науки. – Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2020. – №1(68). – С. 116-121.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7695-
dc.description.abstractУ статті представлено аналіз наукових джерел з проблеми діагностування стану сформованості різноманітних ідентифікаторів естетичної підготовки майбутніх учителів гуманітарних спеціальнос- тей (естетична культура, естетичний світогляд, естетична свідомість). Мета дослідження полягала у розробленні системи критеріїв та показників сформованості естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей та представленні змістових характеристик рівнів сформова- ності досліджуваного явища у студентів педагогічних університетів. The article elucidates the scientific platform and the functional role of constructing creative professionallyoriented environment in the process of professional training of future teachers of humanities. The authors focused (03 Humanities: 031 Religious Studies, 032 History and Archeology, 033 Philosophy, 034 Cultural Studies, 035 Philology); described the methodological resource of the process of aesthetization the professional training of future teachers of humanities by immersing higher education students in a specially created creative professionaloriented environment. The article presents the analysis of scientific sources on the problem of diagnosing the state of formation of various identifiers of aesthetic training of future teachers of humanities (aesthetic culture, aesthetic outlook, aesthetic consciousness). The purpose of the study was to develop a system of criteria and indicators of the formation of aesthetic competence of future teachers of humanities and to present meaningful characteristics of the levels of formation of the phenomenon under study in students of pedagogical universities.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherМиколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинськогоuk
dc.subjectестетична компетентністьuk
dc.subjectмайбутні вчителі гуманітарних спеціальностейuk
dc.subjectкритеріїuk
dc.subjectпоказникиuk
dc.subjectрівні сформованості естетичної компетентності майбутніх учителівuk
dc.subjectaesthetic competenceuk
dc.subjectfuture teachers of humanitiesuk
dc.subjectcriteriauk
dc.subjectindicatorsuk
dc.subjectlevels of formation of aesthetic competence of future teachersuk
dc.titleКритеріальний підхід до формування естетичної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностейuk
dc.title.alternativeCriteria approach to formation of aesthetic competence of future teachers of humanities The article elucidates the scientificuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koycheva Tetyana Ivanivna 2020.pdf748.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.