Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7494
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІванова, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorIvanova, Nataliya Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-04-27T10:09:52Z-
dc.date.available2020-04-27T10:09:52Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationІванова Н. В. Мисленнєва діяльність в дихотомії раціонального та ірраціонального: соціовітальний контекст / Н. В. Іванова // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2015. – № 1. – С. 91-95.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7494-
dc.description.abstractРозглядається проблема мислення у взаємодії раціонального та ірраціонального. Розкрита взаємообумовленість мислення з викликами соціокультурного життя – світу життя людини. Виявлено стратегії сучасного мислення в пізнанні соціокультурної реальності. The problem of thinking in the interaction of rational and irrational is studied. The inter correlation of the thinking and the challenges of the socio cultural life – the world of men’s life is depicted. The strategies of the modern thinking are found in the studying of the socio cultural reality.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмисленняuk
dc.subjectраціональнеuk
dc.subjectірраціональнеuk
dc.subjectрефлексіяuk
dc.subjectжиттяuk
dc.subjectthinkinguk
dc.subjectrationaluk
dc.subjectirrationaluk
dc.subjectreflectionuk
dc.subjectlifeuk
dc.subjectcultureuk
dc.titleМисленнєва діяльність в дихотомії раціонального та ірраціонального: соціовітальний контекстuk
dc.title.alternativeМental activities in the rational and irrational dichotomy: socio-vital contextuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivanova Nataliya Volodymyrivna 2015 1.pdf571.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.