Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7493
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІванова, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorIvanova, Nataliya Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2020-04-27T09:42:20Z-
dc.date.available2020-04-27T09:42:20Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationІванова Н. В. Мислення як діяльність у вимірах смислу та інтерпретації / Н. В. Іванова // Наукове пізнання: методологія та технологія : наук. журнал. – 2015. – № 2. – С. 62-66.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7493-
dc.description.abstractРозглядається проблема мислення в контекстах смислу та інтерпретації. Показано, що пошук смислу і розуміння предмета пізнання в процесі інтерпретації набержавний закладуває соціокультурного змісту. Проведено аналіз символічних форм соціальної реальності. The problem of thinking in the context of the meaning and the interpretation is considered in the article. It is shown that the search of the meaning and the understanding of the subject of cognition in the process of interpretation gets socio-cultural content. The analysis of symbolic forms if social reality is made.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад "Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського"uk
dc.subjectсмислuk
dc.subjectінтерпретаціяuk
dc.subjectмисленняuk
dc.subjectпізнанняuk
dc.subjectсимволікаuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectтворчістьuk
dc.subjectmeaninguk
dc.subjectinterpretationuk
dc.subjectthinkinguk
dc.subjectcognitionuk
dc.subjectsymbolsuk
dc.subjectcultureuk
dc.subjectcreativityuk
dc.titleМислення як діяльність у вимірах смислу та інтерпретаціїuk
dc.title.alternativeThinking as an activity in the dimensions of meaning and interpretationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivanova Nataliya Volodymyrivna 2015 2.pdf679.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.