Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6867
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Глущенко, І. І. | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-05T11:23:15Z | - |
dc.date.available | 2020-03-05T11:23:15Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Глущенко І. І. Критерії оцінювання стану сформованості лексичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку із ЗПР / І. І. Глущенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 98-103. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6867 | - |
dc.description.abstract | The article deals with modern directions of diagnostics and criteria of assessment, which allow us to determine the levels of formedness of junior schoolchildren’s lexical component of speech with developmental delay. On this base the contents and methodology of correctional (speech therapy) work, oriented at the overcoming of certain disorders, have been developed. Complex investigation of peculiarities of children’s lexical side with developmental disorders gives an opportunity to determine permanent disabilities of acquisition mechanisms and mechanisms of using lexical units of speech by junior schoolchildren with developmental disorders. У статті розглядаються сучасні напрямки діагностики та критерії оцінювання, які дозволяють визначити рівні сформованості лексичної сторони мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку (ЗПР), на основі яких розробляється зміст і методика корекційної (логопедичної) роботи, спрямованої на подолання визначених порушень. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | lexical side of speech | uk |
dc.subject | vocabulary | uk |
dc.subject | diagnostics | uk |
dc.subject | junior schoolchildren | uk |
dc.subject | delay of psychical development | uk |
dc.subject | intensive pedagogical correction | uk |
dc.subject | evaluation criteria | uk |
dc.subject | лексична сторона мовлення | uk |
dc.subject | лексика | uk |
dc.subject | діагностика | uk |
dc.subject | молодші школярі | uk |
dc.subject | затримка психічного розвитку (ЗПР) | uk |
dc.subject | інтенсивна педагогічна корекція (ІПК) | uk |
dc.subject | критерії оцінювання | uk |
dc.title | Критерії оцінювання стану сформованості лексичної сторони мовлення у дітей молодшого шкільного віку із ЗПР | uk |
dc.title.alternative | Assessment criteria of development level of lexical speech component of primary schoolchildren with developmental delay | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Glushenko.pdf | 371.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.