Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6856
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Марусинець, М. М. | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-05T09:40:43Z | - |
dc.date.available | 2020-03-05T09:40:43Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Марусинець М. М. Рефлексія у формуванні творчих здібностей педагога / М. М. Марусинець // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 12. – С. 43-47. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6856 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the essential dimensions of the phenomena "creativity", "pedagogical creativity" and "reflection" in the professional development of teachers. Creativity of a teacher is considered by the author as a special personal quality that acts like a kind of "background" in the development of cognitive, emotional and volitional, individual and psychological spheres. The levels of formedness of a personality and ways to implement them in quasiprofessional and personal self-improvement and self- realization of a teacher are determined. Particular emphasis is placed on the disclosure of individual types of teacher’s creativity manifestation – teaching improvisation and its psychological support. У статті розкрито сутнісні виміри феномена «творчість», «педагогічна творчість» і «рефлексія» у професійному становленні вчителя. Творчість педагога автор розглядає як особливу особистісну якість, що виступає своєрідним «фоном» у розвитку пізнавальної, емоційно-вольової, індивідуально-психологічної сфер. Визначено рівні сформованості творчої особистості та шляхи їх реалізації у квазіпрофесійному та особистісному самовдосконаленні та самореалізації педагога. Особливий акцент зроблено на розкритті видів індивідуального прояву педагогічної творчості – педагогічній імпровізації, розв’язанню педагогічних ситуацій та їх психологічного супроводу. Основною їх технологією є сам педагог, його засоби, якими він володіє. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | flection | uk |
dc.subject | creative teacher | uk |
dc.subject | pedagogical improvisation | uk |
dc.subject | technology of developing creative abilities | uk |
dc.subject | рефлексія | uk |
dc.subject | творчий вчитель | uk |
dc.subject | новаторство | uk |
dc.subject | педагогічна імпровізація | uk |
dc.subject | технологія розвитку творчих здатностей | uk |
dc.title | Рефлексія у формуванні творчих здібностей педагога | uk |
dc.title.alternative | Рефлексия в формировании творческих способностей педагога | uk |
dc.title.alternative | Reflection in forming teachers’ creative abilities | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Marusynets.pdf | 362.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.