Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6816
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКошлань, Ірина Григорівна-
dc.contributor.authorKoshlan, Iryna Grygorivna-
dc.date.accessioned2020-03-02T11:59:08Z-
dc.date.available2020-03-02T11:59:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКошлань І. Г. Комунікативні якості студентів-педагогів та стилі сімейного виховання / І. Г. Кошлань // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 11. – С. 96-100.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6816-
dc.description.abstractThe article presents the results of the theoretical and empirical investigation of communicative qualities of the students, who are the future teachers, and the styles of parenting. The communicative qualities are considered as a set of personality traits that characterize a human’s relationship to the people, make it possible to establish and maintain the contacts and mutual understanding between the people. The parenting is seen in the psychological literature as an essential component of the individual environment of the growing person. The style of parenting is understood as the multidimensional formation, including cognitive, emotional and behavioral components. The most generalized characteristic of parenting styles represents the dominant protection, the connivance protection, the emotional rejection, the increased moral responsibility, the abuse and the neglect. It’s found that there are some significant relationships between the indicators of the communicative qualities and the styles of parenting. У статті представлені результати емпіричного дослідження комунікативних якостей студентів-педагогів у співвідношенні з різними стилями сімейного виховання. Вивчено характер взаємозв’язків між показниками комунікативних якостей та показниками стилів сімейного виховання. Проаналізовано специфіку комунікативних якостей студентів – представників сімей з різними стилями виховання. Доведено, що певні стилі сімейного виховання певним чином співвідносяться з особливостями комунікативних якостей особистості, що виявляється як в специфічному поєднанні показників, так і в рівнях, яких вони досягають.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectcommunicative qualitiesuk
dc.subjectstyles of parentinguk
dc.subjectthe dominant protectionuk
dc.subjectthe connivance protectionuk
dc.subjectthe emotional rejectionuk
dc.subjectкомунікативні якостіuk
dc.subjectстилі сімейного вихованняuk
dc.subjectпоблажлива гіперпротекціяuk
dc.subjectдомінуюча гіперпротекціяuk
dc.subjectемоційне відторгненняuk
dc.titleКомунікативні якості студентів-педагогів та стилі сімейного вихованняuk
dc.title.alternativeFuture teachers’ communicative skills and styles of parentinguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koshlan.pdf284.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.