Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6742
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКурлянд, Зинаида Наумівна-
dc.contributor.authorKurlіand, Zinaida Naumivna-
dc.date.accessioned2020-02-26T10:50:40Z-
dc.date.available2020-02-26T10:50:40Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКурлянд З. Н. Вітагенна технологія формування професійної ідентичності майбутнього вчителя / З. Н. Курлянд // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 10. – С. 111-115.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/6742-
dc.description.abstractThe paper presents the analysis of the concepts of professional identity and the process of identification. Professional identity is associated with adjusting one’s own values, standards and rules of behavior by an individual, which can perform as an index of proficiency as a component of professional self-concept of a specialist. The analysis of the scientific literature allowed to generalize the main functions of forming professional identity of a future teacher: attitude and evaluative one provides the presence of a formed attitude, character of value orientations to the profession of a teacher, which have to project these values to pupils, to hold ideals of profession, realize its importance and understand a teacher’s place in the modern world; normative and comparative one provides formation of the behavior patterns of representatives of pedagogical society with own rules, values, which help to create the imaginations about a modern teacher; cognitive and active one emerges on the basis of the obtained knowledge, views, which create a foundation of understanding the essence of professional identity, ways of reaching it and its importance in the professional activity; social one ensures self-realization as a teacher, an expert, realization of own belonging to the pedagogical community, formation of the concept ―self-ideal‖, responsibility to the society for one’s own pedagogical activity. У статті проаналізована вітагенна технологія формування професійної ідентичності майбутнього вчителя, розкрито сутність поняття «професійна ідентичність», визначено функції професійної ідентичності: настановно-ціннісна, креативно-порівняльна, когнітивно-діяльнісна, суспільно-соціальна. Доведено, що вітагенна технологія з голографічним методом проекції забезпечує сукупний кумулятивний вплив на формування професійної ідентичності майбутнього вчителя і має всі ознаки відповідної інтегрованої технології.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectvitagene technologyuk
dc.subjectholographic projection methoduk
dc.subjectfuture teacheruk
dc.subjectprofessional identityuk
dc.subjectfunctionuk
dc.subjectteacher training institutionsuk
dc.subjectвітагенна технологіяuk
dc.subjectголографічний метод проекційuk
dc.subjectмайбутні вчителіuk
dc.subjectпрофесійна ідентичністьuk
dc.subjectфункціїuk
dc.subjectпедагогічні вищі навчальні закладиuk
dc.titleВітагенна технологія формування професійної ідентичності майбутнього вчителяuk
dc.title.alternativeVitagene technology of future teacher’s professional identity formationuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2014

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kurliand.pdf224.77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.