Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6491
Title: Model of Future Coaches-Teachers’ Professional Competence Formation in Terms of Higher Educational Institution
Other Titles: Модель розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у вищому навчальному закладі
Authors: Chopyk, Tetiana
Чопик, Тетяна Вікторівна
Pavliuk, Oksana
Павлюк, Оксана Сергіївна
Pavliuk, Yevhen
Павлюк, Євген Олександрович
Keywords: professional competence
coach
professional training
pedagogical conditions
професійна компетентність
тренер-викладач
фахова підготовка
педагогічні умови
Issue Date: 2017
Publisher: Chopyk T. Model of Future Coaches-Teachers’ Professional Competence Formation in Terms of Higher Educational Institution / T. Chopyk, O. Pavliuk, Y. Pavliuk // Наука і освіта. - 2017. - №10. - С. 5-12.
Abstract: The paper aims to determine, scientifically substantiate and experimentally test a number of pedagogical conditions for the development of professional competence of future coaches in the process of their professional training at a university. A research hypothesis implies that the effectiveness of the development of professional competence of future coaches is provided by a combination of the following pedagogical conditions: supplementing the content of professional disciplines with the material aimed at developing their professional competence; the use of innovative technologies in the professional training of future coaches; focusing on self-development of professional competence of future coaches studying at universities and the implementation of a model of such a process. The professional competence of future experts in the field of physical education is considered as a combination of general professional knowledge and skills formed in the process of professional training concerning the organization and planning of professional activity, reading and arranging documents, ways of solving problems, the use of new information technologies in professional activities. There has been developed and presented a technique of the development of professional competence of future coaches in the form of a program complex of professional training disciplines, based on modular-interactive means of professional training development, which includes initial data on the discipline and its author (authors), work syllabus, content of disciplines (modules), lectures, additional informational materials, practical classes with instructions, tasks for individual work, training exercises (tests), modular assessment and criteria for evaluating learning outcomes for final knowledge assessment. The conducted pedagogical experiment has proved the effectiveness of the suggested technique. Мета статті – визначити, науково обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки. Для досягнення мети та розв’язання поставлених завдань використано комплекс методів дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, систематизація, порівняння, моделювання та узагальнення, що дозволили опрацювати наукові джерела, визна- чити сутність і особливості педагогічної системи розвитку професійної компетентності; емпіричні – спостере- ження, анкетування, опитування, педагогічний експеримент, опрацювання результатів науково-дослідницької діяльності, що забезпечило вивчення стану зазначеної проблеми на практиці з метою визначення впливу педа- гогічних умов розвитку професійної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх тренерів- викладачів; метод експертних оцінок, який дозволив за допомогою шкали оцінювання визначити головні ком- петенції у професійній діяльності майбутніх тренерів-викладачів; статистичні, за допомогою яких здійснено кількісну обробку результатів педагогічного експерименту для одержання достовірної інформації. Професійну компетентність майбутніх тренерів-викладачів розуміємо як сукупність загальних професійних знань і умінь, сформованих у процесі професійної підготовки, з організації та планування професійної діяльності, читання і складання документів, способів вирішення проблем, використання нових інформаційних технологій у профе- сійній діяльності. Розроблено методику розвитку професійної компетентності у тренерсько-викладацькій діяль- ності майбутніх тренерів-викладачів у вигляді структури програмного комплексу професійних навчальних дис- циплін, заснованої на модульно-інтерактивних засобах розвитку професійної підготовки майбутніх тренерів- викладачів, який включає в себе початкові дані про навчальну дисципліну та її автора (авторів), робочу програ- му, зміст розділів (модулів) дисципліни, тексти лекцій, додаткові інформаційні матеріали, практичні заняття з методичними вказівками, завдання для самостійної роботи студентів, тренувальні вправи (тести), модульний контроль, варіанти контрольних завдань та критерії оцінки результатів навчання для проведення підсумкового контролю з дисциплін. На основі проведеного педагогічного експерименту відбулися статистично значущі змі- ни, що засвідчили позитивну динаміку розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки в експериментальній групі та підтвердили ефективність запропонованих умов.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6491
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chopyk.pdf690.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.