Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6482
Title: Factors Affecting the Development of Self-Realization Among Students of Different Professions
Other Titles: Фактори, що впливають на розвиток самореалізації студентів різних професій
Authors: Jabbarov, Rashid
Джаббаров, Рашид
Keywords: student
self-realization
self-esteem
academic achievement
professional counseling
студент
самореалізація
самооцінка
академічні досягнення
професійне консультування
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Jabbarov R. Factors Affecting the Development of Self-Realization Among Students of Different Professions / R. Jabbarov // Наука і освіта. - 2017. - №9. - С.75-87.
Abstract: In this research work, the relationship between self-realization of students of different specializations, educational level, gender and also, socio-economic status (high or low) in terms of their academic achievement is investigated. Unlike female students, there is a positive significant correlation between the level of male students’ self-realization and their academic achievement (p<0.05, r=-0.154*). There are also some significant correlations between their motivation of being well-educated professionals and self-perception (r=0.34**, on the level of p<0.001), cognitive demands (r=0.35**, on the level of p<0.001), self-assessment (r=0.36**, on the level of 0.001), creativity (r=0.24**, on the level of p<0.001), behavioural flexibility (r=0.22*, p<0.05). It means that the correlation between the students’ selfrealization and level of professionalism is bilateral. The student who has got high self-realization level considers himself/herself an independent one, is more interested in using creative methods in education and is motivated by positive dynamics of academic achievements. On the contrary, the students having low self-realization level tend to be governed, as a rule they have negative worldview and appreciate others. У статті досліджено зв’язок між самореалізацією студентів та академічними досягненнями залежно від рі- вня освіти, статі, а також соціально-економічного статусу. В експерименті взяли участь 368 студентів різних спеціальностей державного університету Баку. Для вивчення індивідуальних особливостей та рівня освіти, академічних досягнень, а також їх соціально-економічного статусу та професійного спрямування було розроблено спеціальну анкету. Для вимірювання рівня самореалізації студентів було використано анкету «Осо- бистісна спрямованість» (Самоактуалізаційний тест А. Шострома в адаптації автора статті). За результатами проведеного дослідження було зроблено висновок, що, на відміну від студенток, у студентів-чоловіків існує значна позитивна кореляція між рівнем самореалізації та академічними досягненнями (p <0,05, r = -0,154*). Існують також значущі кореляції серед мотивацією студентів бути фахівцями своєї справи та самоповагою (r = 0,34 ** на рівні p <0,001), когнітивними вимогами (r = 0,35 **) на рівні p <0,001 ), самооцінюванням (r = 0,36 ** на рівні 0,001), креативністю (r = 0,24 ** на рівні p <0,001), гнучкістю поведінки (r = 0,22*, p <0,05). Це означає, що кореляція між самореалізацією студентів та академічною успішністю є двосторонньою. Зроблено висновок, що для покращення самореалізації учнів потрібно розвивати їхню мотивацію. Студент, який має високий рівень самореалізації, вважає себе незалежним, більше зацікавлений у використанні творчих методів в освіті та мотивований динамікою позитивних змін в академічних досягненнях. Навпаки, студенти, які мають низький рівень самореалізації, як правило, мають негативні погляди та низьку самооцінку.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6482
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jabbarov.pdf680.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.