Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6397
Title: Forming Professional Competence in The Process of Teaching Biology Students
Other Titles: Формування професійної компетентності у процесі підготовки майбутніх учителів біології
Authors: Nikitchenko, Liliia
Нікітченко, Лілія Олександрівна
Keywords: professional competence
structure of competence
professional training
pedagogical conditions
future Biology teache
професійна компетентність
структура компетентності
професійна підготовка
педагогічні умови
майбутній учитель біології
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Nikitchenko L. Forming Professional Competence in The Process of Teaching Biology Students / L. Nikitchenko // Наука і освіта. - 2017. - №8. - С.78-82.
Abstract: The development of the society puts forward new requirements to the professional training of higher educational institutions students. Today special attention is paid to the development of graduates’ professional competence which is considered as a set of knowledge, abilities, and skills necessary for efficient performance of educational functions and harmonious development of a personality. The paper is aimed at theoretical grounding and experimental verification of pedagogical conditions contributing to the development of future Biology teachers’ professional competence in the process of their professional training. Based on the results of the carried out experiment there have been determined the following conditions of efficient formation of Biology students’ professional competence: providing the combination of theoretical material with practical activity in the process of professional training; activation of independent cognitive and research activity of students; providing the goals of professional training with personal meaning. The research outcomes have shown that purposeful use of the suggested pedagogical conditions improves the educational process and contributes to the efficient formation and development of future Biology teachers’ professional competence, which has been confirmed by dynamics of mean values in the experimental group of students. Розвиток суспільства ставить перед вищою освітою нові вимоги до підготовки випускників педагогічних за- кладів. На сьогоднішній день особлива увага приділяється формуванню професійної компетентності. Науковці розглядають професійну компетентність як сукупність знань, умінь, навичок, які потрібні для успішного виконан- ня функцій навчання, виховання, гармонійного розвитку особистості. Мета статті полягає у визначені, теоретич- ному обґрунтуванні та експериментальній перевірці педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх учителів біології у процесі підготовки. На основі результатів проведеної експериментальної роботи було визначено умови успішного формування професійної компетентності майбутніх вчителів біології в процесі підготовки: забезпечення поєднання теоретичного матеріалу з практичною діяльністю в процесі професійної підготовки майбутніх учителів біології; активізація самостійної пізнавально-дослідницької діяльності студентів; надання цілям професійної підготовки в процесі навчання особистісного смислу. Під час дослідження було вико- ристано такі методи: теоретичні, емпіричні, статистичні методи математичної обробки наукових даних. Результа- ти дослідження засвідчили, що цілеспрямоване застосування у навчальному процесі запропонованих педагогічних умов якісно змінює процес навчання, підвищує ефективність формування професійної компетентності майбутніх учителів біології. Краща результативність формування професійної компетентності майбутніх учителів біології в експериментальній групі підтверджується динамікою середніх показників.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6397
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nikitchenko.pdf676.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.