Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГорщенко, Юлія Анатоліївна-
dc.contributor.authorGorschenko, Yuliya Anatoliyivna-
dc.date.accessioned2020-02-03T14:00:31Z-
dc.date.available2020-02-03T14:00:31Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГорщенко Ю. А. Формування оцінно-естетичних суджень у майбутніх учителів початкової школи в навчальному процесі вищої школи / Ю. А. Горщенко // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2014. – № 7. – С. 67-71.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6333-
dc.description.abstractThe article deals with the problem of the formation of future primary school teachers’ evaluative and aesthetic judgments. The background for forming aesthetic education of pedagogical university students and their ability to express evaluative judgments of aesthetic orientation is determined. Training process is regarded as one of the conditions for the development of competent evaluative and aesthetic judgments of future specialists. It is stated that the system of students’ aesthetic education is based on awakening and development of their sense of beauty. In this way a person perceives the surrounding world and expresses his attitude towards it. У статті розглядається проблема формування оцінно-естетичних суджень майбутніх учителів початкової школи. Визначаються передумови формування естетичного виховання студентів педагогічних вищих навчальних закладів і вміння висловлювати оціночні судження естетичної спрямованості. Навчальний процес розглядаються як одна з умов розвинення компетентних оцінно-естетичних суджень у майбутніх фахівців.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectevaluative and aesthetic judgmentsuk
dc.subjectfuture primary school teachersuk
dc.subjecttraining processuk
dc.subjectоцінно-естетичні судженняuk
dc.subjectмайбутні вчителі початкової школиuk
dc.subjectнавчальний процесuk
dc.titleФормування оцінно-естетичних суджень у майбутніх учителів початкової школи в навчальному процесі вищої школиuk
dc.title.alternativeThe formation of future primary school teachers’ evaluative and aesthetic judgments in training process of higher schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Horshchenko.pdf406.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.