Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6311
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pidgornyy, Andrii | - |
dc.contributor.author | Підгорний, Андрій | - |
dc.contributor.author | Duda, Tetiana | - |
dc.contributor.author | Дуда, Тетяна | - |
dc.contributor.author | Guts, Nelya | - |
dc.contributor.author | Гуц, Неля | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-31T14:54:29Z | - |
dc.date.available | 2020-01-31T14:54:29Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Pidgornyy A. Analysis of Engineers’ Chemical Education Specifics in The Context of Provision of Integral Education in The Field of Natural Sciences in Ukraine / A. Pidgornyy, T. Duda, N. Guts // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.34-43. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6311 | - |
dc.description.abstract | In this article, the formation of a competent understanding of the natural science education is considered, because for it to become functionally integral, all its constituent parts must act concertedly within the framework of the future qualification.The quality of education suits the society’s and the state’s current demands because it is fundamental, and the main task of reforming engineering education is to create the conditions for instilling independent, critical, and creative thinking in graduates and to provide professional growth capabilities. The autor analyses the problems of the fundamentality component of the education in the natural sciences disciplines in technical universities. Specifically, we are talking about the gap between the school graduates’ level of proficiency in fundamental disciplines and the requirements thereto in higher educational institutions; also revealed are the problems in the 2016 university admissions process, because of which students with low knowledge of natural sciences entered universities in greater numbers that year. The article demonstrates that it is impossible to ensure further civilisation and technical growth of the society at its current development stage without the fundamental chemical knowledge as an important component of natural sciences. У статті розглядається проблема формування компетентнісного розуміння природничо-наукової освіти, яка є функціонально цілісною тоді, коли всі її складові частини діють узгоджено в рамках майбутньої спеціальності. Відмічається, що якість освіти, яка відповідає актуальним запитам суспільства і держави, базується на її фундаментальності, і головним завданням реформування інженерної освіти є створення умов для підготовки дипломованих спеціалістів, які володіють самостійним критичним творчим мисленням, спроможних до професійного зростання. Аналізуються проблеми складової фундаментальної підготовки з природничих дисциплін студентів технічних університетів, а саме розрив між рівнем підготовки з фундаментальних дисциплін випуск- ників шкіл і вимогами вищих навчальних закладів; відмічаються проблеми вступної компанії 2016 року, які призвели до збільшення числа студентів у технічних ВНЗ із низьким рівнем знань із природничих дисциплін. Показано, що на нинішньому етапі розвитку суспільства неможливо забезпечити його подальше цивілізаційне та технічне зростання без засвоєння фундаментальних хімічних знань як важливої складової природничих наук. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | fundamental disciplines | uk |
dc.subject | monitoring quality of studies | uk |
dc.subject | modern facilities of motivation of studies | uk |
dc.subject | steady development and safety of society | uk |
dc.subject | фундаментальні дисципліни | uk |
dc.subject | підготовка інженерних кадрів | uk |
dc.subject | моніторинг якості навчання студентів | uk |
dc.subject | сучасні засоби мотивації навчання | uk |
dc.subject | сталий розвиток і безпека суспільства | uk |
dc.title | Analysis of Engineers’ Chemical Education Specifics in The Context of Provision of Integral Education in The Field of Natural Sciences in Ukraine | uk |
dc.title.alternative | Aналіз особливостей хімічної підготовки інженерів у контексті забезпечення цілісної природничо-наукової освіти України | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pidgornyy.pdf | 805.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.