Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6308
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНовикова, Ніна-
dc.contributor.authorNovykova, Nina-
dc.date.accessioned2020-01-31T14:34:49Z-
dc.date.available2020-01-31T14:34:49Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationНовикова Н. До питання періодизації шкільної біологічної освіти України: минуле і сучасність / Н. Новикова // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.11-15.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6308-
dc.description.abstractПроаналізовано освітні зміни в Україні впродовж ХХ – початку ХХІ століття, детерміновані соціально- економічні реформами, розвитком історико-педагогічної думки, загальної шкільної освіти, здобуттям держа- вою незалежності в 1991 році як передумови розвитку шкільної біології початку ХХІ століття. Розкрито ряд підходів учених до періодизації шкільної біологічної освіти з характерними особливостями її розвитку від по- чатку ХХ століття в Україні як системи. Показано відсутність спільних узгоджених критеріальних вимог дослідників до тривалості періодів і етапів розвитку освіти. У зв’язку з трансформацією стратегічних пріоритетів освіти кінця ХХ - початку ХХІ століття зі знань і умінь школяра на його особистісні якості та формування компетентностей запропоновано модель шкільної біологічної освіти початку ХХІ століття як системного утворення у парадигмальному, структурному і функціональному аспектах. Охарактеризовано структуру кожного з аспектів та його компонентів і складових. The paper deals with educational changes in Ukraine during the XX - the beginning of the XXI century, deterministic socioeconomic reforms, the development of historical and pedagogical thought, general school education, the achievement of independence by the state in 1991 as a precondition for the development of school biology at the beginning of the XXI century. A number of approaches of scientists to the periodization of school biological education with the characteristic features of its development from the beginning of the 20th century in Ukraine as a system have been described. The absence of common agreed criteria of researchers for the duration of periods and stages of education development has been emphasized. In connection with the transformation of the strategic priorities of education at the end of the XX - the beginning of the XXI century on the knowledge and skills of the student on their personal qualities and the formation of competencies a model of school biological education of the beginning of the XXI century as a system education in the paradigmal, structural and functional aspects, has been proposeduk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectперіодизаціяuk
dc.subjectшкільна біологічна освітаuk
dc.subjectісторіографічні дослідженняuk
dc.subjectмодель біологічної освітиuk
dc.subjectпарадигмальний аспектuk
dc.subjectструктурний аспектuk
dc.subjectфункціональний аспектuk
dc.subjectperiodizationuk
dc.subjectschool biological educationuk
dc.subjecthistoriographic researchuk
dc.subjectmodel of biological educationuk
dc.subjectparadigmatic aspectuk
dc.subjectstructural aspectuk
dc.subjectfunctional aspectuk
dc.titleДо питання періодизації шкільної біологічної освіти України: минуле і сучасністьuk
dc.title.alternativeOn the issue of periodization of school biological education in ukraine: past and presentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novykova.pdf528.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.