Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6307
Назва: Прогнозний фон у системі педагогічної освіти: ретроспективний аналіз
Інші назви: Project background in pedagogical education: lookback study
Автори: Черняк, Сергій Геннадійович
Ключові слова: прогнозування
прогнозний фон
педагогічна освіта
ретроспективний аналіз
forecasting
predictive background
teacher education
retrospective analysis
Дата публікації: 2018
Видавництво: Черняк С. Г. Прогнозний фон у системі педагогічної освіти: ретроспективний аналіз / С. Г. Черняк // Наука і освіта. - 2018. - №11-12. - С.5-10.
Короткий огляд (реферат): Мета статті – здійснити ретроспективний аналіз проблеми розвитку прогнозного фону в системі педа- гогічної освіти. У первісному суспільстві в якості інструментів розроблення прогнозного фону виступали зірки, кістки, нутрощі тварин тощо. Унормовані прогнозувальні парадигми тих часів заклали основу для подальшого сус- пільного розвитку. У педагогічних творах далекого минулого розвиток прогнозувальних функцій прогнозного фону спрямований на пізнання людиною самої себе, побудову міцної держави, єдності та природовідповідності світобу- дови, гармонії як мети виховання. У феодальному суспільстві розвиток прогнозного фону зумовлений домінуванням провідного ідеологічного напряму – церкви. Зміст освіти було пронизано релігією. Корифеї педагогіки нового часу підкреслюють необхідність передбачення як функції прогнозного фону. Основні педагогічні категорії розглядають як дисципліну та засіб інтелектуального виховання. Педагоги ХІХ століття описують власні прогнозувальні конце- пції з точки зору аналізу принципів педагогіки як науки. Освіту і виховання вважають надбанням усього людства, працю – засобом виховання, педагогічного прогнозування і чинником прогнозного фону. Розвиток прогнозного фону педагогічного прогнозування на рубежі ХІХ – ХХ століть пов’язаний низкою нових концепцій освіти і виховання, що склали теоретичну базу системи освіти в Західній Європі та США. Провідною ознакою нових прогнозувальних пе- дагогічних концепцій стала поглиблена увага до особистості дитини. У другій половині ХХ століття розвиток прогнозного фону педагогічного прогнозування характеризувався суттєвим підвищенням суспільних вимог до науко- вого обґрунтування всіх компонентів освітньо-виховної діяльності на різних ступенях освіти. Значний інтерес з погляду прогнозного фону педагогічного прогнозування представляє теорія А. Макаренка про колектив. The article presents a retrospective analysis of the issue of the pedagogical education project background development. There have been reviewed the tools used for project background designing in the primitive society, such as stars, bones, and insides of animals. The predictive judgments of outstanding ancient philosophers have been outlined in the paper. In their works the predictive functions of education were aimed at self-cognition, building a powerful state, the unity of the universe. The development of the project background in the Athenian education system was based on the idea of the harmonious development of a personality as the core of education. The ways of the project background formation in the era of feudal society have also been highlighted in the study. The role of the founders of pedagogy of modern times in the development of education project background has been revealed as well as the provisions of the theory of project background in pedagogy of the XIX century. The development of the project background of pedagogical forecasting at the turn of the 19th and 20th centuries was conditioned by new concepts of education. The significance of futurology of the twentieth century in the context of the development of the project background has been substantiated. In the second half of the twentieth century, it was characterized by a significant increase in social requirements for the scientific justification of all components of teaching and educational activities at different levels of education. The paper also deals with the provisions of the project background of pedagogical forecasting in the theory of A. Makarenko about the team
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6307
Розташовується у зібраннях:2018

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Cherniak.pdf532.45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.