Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКолишкіна, А. П.-
dc.contributor.authorКондратюк, Світлана-
dc.contributor.authorЛянной, Михайло-
dc.contributor.authorKondratiuk, Svitlana-
dc.contributor.authorLiannoi, Mykhailo-
dc.date.accessioned2020-01-31T09:26:44Z-
dc.date.available2020-01-31T09:26:44Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКолишкіна А. Організація взаємодії школи і сім’ї у формуванні екологічно доцільної поведінки учнів / А. Колишкіна, С. Кондратюк, М. Лянной // Наука і освіта. – 2018. – №4. – С. 24-34.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6288-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню особливостей формування екологічно доцільної поведінки учнів у взаємодії школи і сім’ї. У роботі розв’язується проблема методичного забезпечення екологічного виховання учнів початкових класів. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності авторського програмно-методичного комплексу «Екосвіт» з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів у взаємодії школи і сім’ї. The paper aims to substantiate and experimentally verify the effectiveness of a specially designed methodical program called “Ecoworld” (“Ekosvit”), which is focused on the formation of environmentally appropriate behavior of primary school students by means of organizing interaction between the school and a family. To achieve the goal, the following diagnostic methods was used, with the help of which the individual components of the investigated quality were measured: questioning (“Ecological knowledge”, “Environmental motives”, “Ecological behavior”) using questions of closed and open types; conversations (The role of nature in my life, Nature and my family, My behavior in nature), which gave an opportunity to examine psychological characteristics of children, the level of their knowledge, interests, motives and ac-tions by analyzing the received answers; observing actions and behavior of primary school students during the experiment and in real conditions (during lessons, walks, excursions, extracurricular activities); solving problem situations containing two sets of tasks (“Ability to make environmentally appropriate decisions”, “Behavior in nature”).uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectекологічно доцільна поведінкаuk
dc.subjectвзаємодія школи і сім’їuk
dc.subjectпрограма «Екосвіт»uk
dc.subjectучні початкової школиuk
dc.subjectбатьки учнів початкових класівuk
dc.subjectenvironmentally appropriate behavioruk
dc.subjectinteraction of school and familyuk
dc.subjectEcoworld programuk
dc.subjectelementary school studentsuk
dc.subjectparents of elementary school studentsuk
dc.titleОрганізація взаємодії школи і сім’ї у формуванні екологічно доцільної поведінки учнівuk
dc.title.alternativeOrganizing school-family interaction in shaping students' environmentally friendly behavioruk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alla Kolyshkina.pdf657.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.