Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/621
Title: Modern challenges of reforming legal education in Ukraine
Other Titles: Сучасні проблеми і перспективи реформи юридичної освіти в Україні
Authors: Nekit, K. G.
Некіт, К. Г.
Keywords: legal education
reforming
reforming
student-centered teaching
assessment
юридична освіта
реформування
Концепція вдосконалення правової освіти
студентоцентризм
оцінювання
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Nekit, K. Modern challenges of reforming legal education in Ukraine / K. Nekit. // Наука і освіта : наук.-практ. журнал – 2017. – № 2. – С. 79-83.
Abstract: The article deals with the analysis of the current stage of legal education reforming in Ukraine. There is a discrepancy between the tasks of the reforms, set by the Bologna Process, and its objectives. In particular, there is improper understanding of the essence of student-centered concept, which results in its incorrect implementation into the educational process. Studentcentered teaching involves active participation of a student in the educational process, particularly in the process of educational content determination and assessment. Special attention in the paper is paid to the disadvantages of the current system of students’ academic achievements assessment. The project of the Concept of perfection of legal (juridical) education for specialized training of lawyers according to the European standards of higher education and the legal ofession has been analyzed in the study. Some recommendations about the improvement of the reforms in the field of legal education have been suggested. In particular, there is the need for increasing students’ personal responsibility, proper planning of students’ independent work, development of adequate methods of students’ knowledge assessment, increasing the role of written essays for the formation of professional competencies of students majoring in Law. У статті було проведено аналіз сучасного етапу еформування юридичної освіти, у результаті якого зроблено висновок про невідповідність задач, які вирішуються в ході реформ, поставленим в рамках Болонського процесу цілям. Зокрема, наголошується на нерозумінні сутності концепції студентоцентризму, наслідком чого є її неправильна реалізація. Зазначається, що студентоцентризм припускає активну участь студента в освітньому процесі, зокрема, у визначенні навчального контенту і процедури оцінювання. Проте, такий підхід орієнтований на свідомого студента з високою особистою мотивацією, яка викликана бажанням отримати якісну освіту, що, на жаль, сьогодні є характерним далеко не для кожного студента. Звернуто увагу на недоліки існуючої системи оцінювання результатів навчальних досягнень студентів. В Україні паралельно з кредитнотрансферною системою продовжує існувати національна система оцінювання, що створює проблеми при спробах їх порівняння. Особливу увагу в статті приділено аналізу проекту Концепції вдосконалення правової (юридичної) освіти для спеціалізованої підготовки правознавця відповідно до європейських стандартів вищої освіти і правової професії. Виявлено переваги й недоліки запропонованої Концепції. Зокрема, відмічено, що її плюсом є введення єдиного кваліфікаційного іспиту для доступу до професії «Право». Позитивним слід вважати запропоноване Концепцією підвищення ролі письмових робіт при оцінюванні знань студентів юридичних спеціальностей. Недоліками є, окрема, штучне обмеження числа студентів юридичних спеціальностей, введення наскрізної магістратури, що суперечить принципам Болонської конвенції. За результатами проведеного аналізу висунуто пропозиції щодо вдосконалення реформ, що проводяться у сфері юридичної освіти, зокрема, наголошено на необхідності підвищення особистої відповідальності студентів, розробки чітких навчально-методичних комплексів, належного планування самостійної роботи студентів, розробки адекватних методів контролю, підвищення ролі есе для формування професійних компетентностей студентів юридичних спеціальностей. Написання есе дозволяє студенту навчитися структуровано й послідовно формулювати і висловлювати власні думки, виявляти причинно-наслідкові зв’язки, творчо, але обґрунтовано підходити до вирішення проблем тощо. Вказан навички необхідні в рамках ормування таких компетентностей юриста, як здібність до абстрактного, логічного, критичного та творчого мислення, генерації нових ідей тощо.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/621
ISSN: 2311-8466
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nekit К..pdf232.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.