Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6174
Title: | Innovative technologies in the formation of future english teachers’ intercultural communicative competence |
Other Titles: | Використання інноваційних технологій у формуванні міжкультурної комунікативної компетентності майбутніх учителів англійської мови |
Authors: | Gurova, Tetiana Gurov, Serhii Moskaliova, Liudmyla Гурова, Т. Ю. Гуров, С. Ю. Москальова, Л. Ю. |
Keywords: | competence intercultural communicative competence innovative technologies future teacher of English компетентність міжкультурна комунікативна компетентність інноваційні технології майбутні учителі англійської мови |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Gurova T. Innovative technologies in the formation of future english teachers’ intercultural communicative competence / T. Gurova, S. Gurov, L. Moskaliova // Наука і освіта: наук.-практ. журнал. – 2017. – №6. – С. 44-50. |
Abstract: | The article deals with the innovative teaching technologies as a means of the formation of English language communica-tion competence as an important component of future English teachers’ professionalism. The experiment was aimed at as-sessing the effectiveness of using a set of innovative teaching technologies for the development of the above mentioned compe-tence and involved 50 third-year students majoring in English philology who were divided into experimental and control groups. The following exercises were used in the survey as the examples of interactive teaching technologies: “Microphone”, “Brainstorm”, “Teaching and learning”, “Associative bush”, “Guess the question”, “Different perception”, “Describe my favorite cultural tradition”, “Idioms and proverbs”, “Pros and cons corners”, “Do you know the person?”, What’s appro-priate?”. According to the research results, the applied techniques contribute to the development of students’ communicative competence development and also encourage them for self-development. Підвищення якості викладання англійської мови в університеті пов’язане з упровадженням інноваційних техноло-гій в навчальний процес. У статті зосереджено увагу на змінах у пріоритетах під час вивчення іноземної мови, розгля-нуто визначення поняття «міжкультурна комунікативна компетентність» з позиції підготовки професійного спеціаліста. Мета дослідження – визначити вплив сучасних інноваційних технологій у викладанні англійської мови на формування міжкультурної комунікативної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Ретельний аналіз наукових ресур-сів і практичний досвід викладання англійської мови в педагогічному університеті довели, що нинішню модель освіти важко уявити без використання інноваційних технологій. Розвиток теорії і методики викладання англійської мови май-бутнім вчителям сьогодні спрямований на досягнення навчальних результатів, серед яких комунікативна компетент-ність вважається найбільш важливою. Зростання її ролі частково пояснюється зміщенням акценту у викладанні англій-ської у бік функціональності і значущості мови, але слід відзначити, що розвиток комунікативної компетентності сьо-годні неможливий без урахування діалогу культур, саме тому вважаємо важливим спрямовувати педагогічні зусилля на формування міжкультурної комунікативної компетентності майбутніх вчителів англійської мови, що може бути здійс-нено за допомогою таких інноваційних технологій, як-от: інформаційно-комунікативні технології в мовних класах, проектні технології, технології співпраці (інтерактивні технології), організації різних видів портфоліо тощо. У статті аналізуються особливості використання зазначених технологій на практичних заняттях з англійської мови, а також наведено приклад роботи зі студентами експериментальної групи, де було впроваджено комплекс вправ для формуван-ня міжкультурної комунікативної компетентності на основі інтерактивних технологій. Серед вправ, які було викорис-тано під час експерименту, відзначимо такі: «Вгадай запитання», «Різне сприйняття», «Опиши свою найулюбленішу традицію», «Ідіоми та прислів’я», «Протилежні кути», «Чи знаєте Ви людину?», «Що є доречним?». За допомогою методу аналізу результатів діяльності було виявлено зростання рівня сформованості міжкультурної комунікативної компетентності студентів наприкінці експерименту. Це підтверджує те, що використання інноваційних технологій на заняттях з англійської мови має позитивний вплив на формування міжкультурної комунікативної компетентності. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6174 |
Appears in Collections: | 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gurova_2017.pdf | 571.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.