Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5945
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карпова, Элла Эдуардовна | - |
dc.contributor.author | Карпова, Елла Едуардівна | - |
dc.contributor.author | Karpova, Ella Eduardivna | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T12:15:19Z | - |
dc.date.available | 2020-01-20T12:15:19Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Карпова Э. Э. Оценка качества подготовки специалистов в высшей школе и проблема его мониторинга / Э. Э. Карпова // Наука і освіта. - 2015. - №9. - С.78-82. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5945 | - |
dc.description.abstract | В статье обсуждается проблема оценки качества подготовки студентов в высшей школе. Рассматри-ваются различные подходы к пониманию категории «качество» в образовании, сложность и противоречи-вость ее интерпретации. Анализируется наиболее распространенная в современной практике высшей школы система показателей качества подготовки студентов, обосновывается целесообразность ее принятия в ка-честве измерения знания как наиболее емкого по своим свойствам и характеристикам результата процесса вузовской подготовки будущих специалистов, непосредственно связанного с их компетентностью, обученно-стью и готовностью к определенной деятельности. Увага до проблеми якості зумовлена тим, що освіта зі сфери поганого оцінювання духовного феномена сьогодні все очевидніше набуває рис реального матеріального виробництва, що володіє певною цінністю. У вітчизняній сис-темі освіти поштовхом до осмислення та наукового дослідження проблеми якості стало приєднання до Болонського процесу, в межах якого передбачено перехід на єдині загальноєвропейські стандарти якості освіти. Уявлення про якість освіти у закладах всіх рівнів і тих, хто навчається, дуже різняться. Саме якість педагогічного процесу (навчан-ня, підготовки) у сукупності організаційного, технологічного, методичного, кадрового та іншого ресурсного забезпе-чення найчастіше розглядається як визначальна, що досягається шляхом розвитку у суб’єкта освітніх послуг якостей, яких він набуває і розвиває в собі у процесі користування наданими йому освітніми послугами. Цей простий для ро-зуміння тезис у практичному і теоретичному плані породжує безліч труднощів, коли виникає питання про моніто-ринг якості підготовки студентів у вищій школі. Найбільш часто показниками якості навчання або підготовки до пе-вної діяльності розглядаються такі універсальні категорії, як освіченість, здатність до навчання, навченість, компете-нтність, підготовленість, готовність тощо. Цікаво, що при всьому своєму різноманітті та відмінності показники, за якими оцінюють якість підготовки студентів, ґрунтуються на знаннях і вмінні їх практично застосовувати. Знання як філософська категорія має глибокий і багатогранний сенс. Найбільш спрощене визначення характеризує знання як форму буття та систематизації результатів пізнавальної діяльності людини. Знання – це цілеспрямована координація дії. ЇЇ єдиний доказ або спосіб демонстрації полягає в досягненні мети. В європейській традиції знання найчастіше розглядається як результат навчання і оцінка його продуктивності. Аргументом на користь вибору знання як об’єкта вимірювання якості підготовки слугує його об’єктивна властивість фіксувати певним чином структуровану картину світу або його окремого фрагмента і властивість суб’єктивно відтворювати цю картину в свідомості учня. Таким чи-ном, вимірювання знань дозволяє виявити якість підготовки студентів не тільки у характеристиках величини (кіль-кості) засвоєного, але і глибини його відображення у свідомості учня.Nowadays the issue of teaching quality is of extreme importance, because education has turned into real material produc-tion. In modern Ukrainian education the problem of teaching quality assessment was promoted by the integration to the Bo-logna process, which provides conversion to common European standards of teaching quality. Views on the teaching quality of educational institutions’ administration and students/pupils are completely different. The quality of teaching in the complex of organizational, technological, methodical, staff and other resources provision is considered to be responsible for the devel-opment of knowledge, abilities and skills in a subject of educational services. In theoretical and practical aspects this idea is associated with a great number of difficulties connected with the teaching quality monitoring at higher educational institu-tions. As a rule such general categories as erudition, skills, competences, preparedness, readiness, etc. are considered as indi-cators of teaching quality. It is worth noting that indicators, which manifest the quality of students’ competences, are based on knowledge and skills of its practical implementation. Knowledge as a Philosophic category has a complex and many-sided meaning. The simplified determination characterizes knowledge as a form of existence and systematization of human’s cogni-tive activity results. Knowledge is a purposeful coordination of acts. Its only evidence and way of manifestation is goal achievement. In European science knowledge is considered as a result of studying and assessment of its productivity. The ar-gument for choosing knowledge as a subject of teaching quality assessment is its objective property to fix an idea and then to reproduce it in students’ consciousness in a subjective way. Thus, knowledge assessment allows to determine not only the level of students’ competences in a qualitative aspect, but also the profoundness of their knowledge. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | качество образования | uk |
dc.subject | показатели качества | uk |
dc.subject | знание как показатель качества подготовки | uk |
dc.subject | высшая школа | uk |
dc.subject | подготовка студентов | uk |
dc.subject | якість освіти | uk |
dc.subject | показники якості | uk |
dc.subject | знання як показник якості підготовки | uk |
dc.subject | вища школа | uk |
dc.subject | підготовка студентів | uk |
dc.subject | quality of teaching | uk |
dc.subject | indicators of quality | uk |
dc.subject | knowledge as an indicator of teaching quality | uk |
dc.subject | higher education | uk |
dc.subject | teaching students | uk |
dc.title | Оценка качества подготовки специалистов в высшей школе и проблема его мониторинга | uk |
dc.title.alternative | Оцінка якості підготовки спеціалістів у вищій школі та проблема її моніторингу | uk |
dc.title.alternative | Teaching quality assessment in higher education and its monitoring | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Karpova.pdf | 221.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.