Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5568
Title: Педагогічні умови модульно-рейтингового оцінювання якості педагогічних знань майбутніх вихователів
Other Titles: Pedagogical conditions for the modular-rating assessment of the quality of the future educators’ pedagogical knowledge
Authors: Кудрявцева, Олена Альбертівна
Kudryavtseva, Olena Albertivna
Keywords: вища освіта
майбутні вихователі
оцінювання знань
педагогічні умови
higher education
future educators
assessment of knowledge
pedagogical conditions
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кудрявцева О. А. Педагогічні умови модульно-рейтингового оцінювання якості педагогічних знань майбутніх вихователів / О. А. Кудрявцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 2. — С. 32-39.
Abstract: Стаття присвячена проблемі оптимізації системи оцінювання знань майбутніх вихователів. Мета дослідження ‒ науково обґрунтувати й експериментально перевірити ефективність педагогічних умов модульно-рейтингового оцінювання якості педагогічних знань майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки у педагогічному закладі вищої освіти. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення наукових джерел з досліджуваної проблеми), емпіричні (різноманітні методи педагогічного контролю знань майбутніх вихователів: поточного (педагогічне спостереження, усне опитування, тестування), періодичного (письмові контрольні роботи, захист рефератів), підсумкового (екзамен); педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний, контрольний етапи). The article is devoted to the problem dealing with the optimization of the assessment system of the future educators’ knowledge. The purpose of the research is to scientifically substantiate and experimentally test the effectiveness of the pedagogical conditions for the modular-rating assessment of the quality of the future educators’ pedagogical knowledge in the process of professional training at a pedagogical institution of higher education. The research methods are as follows: theoretical (analysis, synthesis, comparison, generalization of scientific sources on the investigated problem), empirical (various methods of pedagogical control of the future educators’ knowledge: current (pedagogical observation, oral questioning, testing), periodical (written control works, defence of papers), final (exam); pedagogical experiment (stating, forming, controlling stages).
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5568
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudryavtseva.pdf299.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.