Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5546
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Малашевська, Ірина Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Malashevska, Iryna | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-28T07:18:03Z | - |
dc.date.available | 2019-12-28T07:18:03Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Малашевська І. А. Сутність, зміст і структура музикальності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку / І. А. Малашевська // Наука і освіта. - 2015. №6. - с.65-69. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5546 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлюються теоретичні основи оптимізації розвитку музикальності дошкільників і молод- ших школярів шляхом розробки інноваційної методики музичного навчання з використанням музикотерапії. Мета дослідження полягає у визначені сутності, змісту та структури музикальності. У публікації здійснено аналіз передового педагогічного досвіду вивчення сутнісних характеристик музикальності у сфері психології та педагогіки.The article reveals the theoretical foundations of the development optimization of musicality of preschoolers and junior pupils by means of developing the innovative methodology of music education with the help of music therapy. The article is aimed at determination of the basic nature and content of musicality. Methods of the theoretical analysis of psycho- pedagogical and artistic literature on the researched topic were used, as well as techniques of systematization, classification and generalization of the researched information in order to study the progressive pedagogical experience. The article presents the existing research experience of essential characteristics of musicality in the sphere of progressive Psychology and Pedago- gy. The development of some components of musicality influences the development of certain psychological person’s quali- ties and peculiarities. It has been revealed that different kinds of musical activity can fulfill the function of psycho-training ofsome psychological characteristics. The analysis of the theoretical literature has allowed to reveal that musicality is a complex of personal qualities and abilities, which allows a man to manifest himself/herself in all kinds of musical activities: such as perception, evaluation or creative work. Structural components of musicality are the following: motivational and need com- ponent, emotional and sensitive, perceptive and acoustic, cognitive and informative, active and creative one. Main indicators of musicality maturity are the following: interest to music lessons and education activities, aspiration for participating in dif- ferent kinds of musical and artistic activities, development of emotional and sensual sphere, depth and brightness of emotional reaction to music; maturity of rhythm sense, sound and timber hearing, some knowledge in the sphere of music art; some skills of creative solving peculiar tasks. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | музикальність | uk |
dc.subject | структурні компоненти | uk |
dc.subject | музичний слух | uk |
dc.subject | емоційність | uk |
dc.subject | ритмічне чуття | uk |
dc.subject | музичні здібності та задатки | uk |
dc.subject | musicality | uk |
dc.subject | structural components | uk |
dc.subject | tuneful ear | uk |
dc.subject | emotionality | uk |
dc.subject | rhythm feeling | uk |
dc.subject | musical skills and abilities | uk |
dc.title | Сутність, зміст і структура музикальності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку | uk |
dc.title.alternative | Essence, content and structure of musicality of preschoolers and junior pupils | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Malashevska.pdf | 324.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.