Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5361| Title: | Особливості діагностики фасилятивності | 
| Other Titles: | Peculiarities of facilitative ability diagnostics | 
| Authors: | Казанжи, Марія Йосипівна Kazanzhy, Maria Yosypivna | 
| Keywords: | методи діагностики фасилятивності тест-опитувальник експертна оцінка спостереження эксперимент methods of the facilitative ability diagnostics test-questionnaire expert evaluation observation experiment | 
| Issue Date: | 2015 | 
| Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | 
| Citation: | Казанжи М. Й. Особливості діагностики фасилятивності / М. Й. Казанжи // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2015. – №3. – С.41-47. | 
| Abstract: | У статті наведено узагальнення відомостей щодо існуючих методів діагностики різних аспектів фасилятивності та протилежної їй якості - інгібітності. Встановлено, що фасилятивність вивчалась за допомогою ситуативного тесту «співбесіда»; набору задач відкритого типу; розв’язання проблемних ситуацій; самооціночних тест-опитувальників або ж за допомогою експертної оцінки, а також шляхом діагностики вираженості інших особистісних якостей та установок; спостереження певних ознак фасилітації чи інгібіції та ін. Окреслено переваги та недоліки означених методів, описано специфіку ситуацій, що спонукає до застосування певних методів, а також особливості результатів, які можна отримати.. The article presents generalized data on existing methods and techniques for diagnosing various aspects of the facilitative ability and its opposite quality – the inhibiting ability. It has been established that the facilitative ability was studied with the help of the situational test "interview"; a set of open type tasks; problem solving; self-assessment questionnaires; measuring the reaction time to determine the dominant trends in one’s behavior (focus on oneself or on others); expert evaluation; through the estimation of one’s own facilitative ability level by placing oneself on the graphic scale, or diagnosing the manifestation of other personal qualities and attitudes; observation of certain features of facilitation or inhibition, and so on. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/5361 | 
| Appears in Collections: | 2015 | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
