Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4351
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Олена Євгенівна-
dc.contributor.authorRebrova, Olena Yevgenivna-
dc.date.accessioned2019-10-22T09:57:23Z-
dc.date.available2019-10-22T09:57:23Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationРеброва О. Є. Педагогічна діагностика в контексті підвищення якості мистецької освіти / О. Є. Реброва // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти. - 2015. - Вип. 17. - С. 3-7.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4351-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі управління якістю професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін у контексті європейського вектора розвитку освітньої сфери. Розкрито сутність педагогічної діагностики та її функції, обгрунтована розвиваюча і спонукально-рефлексивна роль педагогічної діагностики, яка реалізується під час проведення діагностичних процедур. На основі узагальнення експериментального дослідження з проблем формування художньо-ментального досвіду пропонується цілеспрямоване застосування методів педагогічної діагностики як засобу підвищення якості освіти майбутніх вчителів художніх дисциплін. The article "Pedagogical diagnostics in the context of improving the quality of arts education" by Olena Rebrova is devoted to quality management of the artistic education. The problem of the quality of training of future teachers of artistic disciplines has been updated in the context of the European vector of development of education. The essence of pedagogical diagnostics and its functions were presented. Of developing and reflexive role of educational assessment, which is realized with the introduction of diagnostic procedures in forming experiment of many studies were presented too. On the basis of generalization of experimental research on the formation of artistic and mental experience is offered purposeful application of educational assessment as a means of improving the quality of education of future teachers of artistic disciplines.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаuk
dc.subjectякість освітиuk
dc.subjectпедагогічний менеджментuk
dc.subjectуправління якістю освітиuk
dc.subjectхудожньо-ментальний досвідuk
dc.subjectпедагогічна діагностикаuk
dc.subjectquality of educationuk
dc.subjecteducational managementuk
dc.subjectquality management educationuk
dc.subjectartistic and mental experienceuk
dc.subjectpedagogical diagnosticsuk
dc.titleПедагогічна діагностика в контексті підвищення якості мистецької освітиuk
dc.title.alternativePedagogical diagnostics in the context of improving the quality of art educationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova_2015_17_3.pdf277.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.