Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4218
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Стрига, Елеонора Вячеславівна | - |
dc.contributor.author | Stryga, Eleonora Vyacheslavivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-07T09:30:56Z | - |
dc.date.available | 2019-10-07T09:30:56Z | - |
dc.date.issued | 2007 | - |
dc.identifier.citation | Стрига Е.В. Професійний менталітет майбутніх вчителів / Е.В. Стрига // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2007. – № 1-2. – С. 185-188. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4218 | - |
dc.description.abstract | У даній статті розглядається структурний аналіз професійного менталітету майбутніх вчителів. На підставі багатогранності даного поняття нами були виділені наступні компоненти: педагогічне мислення, розвинена педагогічна самосвідомість і педагогічна культура. The article suggests the structural analysis of professional mentality of future teachers. On the basis of manysided nature of the concept we pointed out the following components: pedagogical thinking, developed pedagogical consciousness and the pedagogical culture. Their interrelation enables to speak about the ambiguous nature of this phenomenon which consists of the structural character on the one hand, and the indissoluble unity of the components on the other hand, which provides integrity of the given formation. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | структурний аналіз професійного менталітету | uk |
dc.subject | майбутні вчителі | uk |
dc.subject | педагогічне мислення | uk |
dc.subject | педагогічна самосвідомість | uk |
dc.subject | педагогічна культура | uk |
dc.title | Професійний менталітет майбутніх вчителів | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2007 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Striga.pdf | 123.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.