Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3844
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДівнич, Оксана Степанівна-
dc.contributor.authorDivnych, Oksana-
dc.date.accessioned2019-09-13T07:55:19Z-
dc.date.available2019-09-13T07:55:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНауковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2017. — № 4. — С. 18-21.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3844-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано роль мовленнєвого етикету в системі підготовки кваліфікованих фахівців сфери обслуговування. Розглядається суть та еволюція категорії «мовленнєвий етикет», аналізується практика його застосування у професійній діяльності. Виділяється вплив глобальних та етнокультурних чинників на формування комунікативної взаємодії та визначаються шляхи її удосконалення. Наголошується на впливі дидактичних умов щодо засвоєння відповідних словесних формул мовленнєвого етикету. The role of speech etiquette in the training system targeted to the specialists in the service sector was substantiated in the article. Speech etiquette contributes to the manifestation of person’s moral feelings, provides a positive psychological atmosphere, creates conditions for tolerant communication. Neglecting speech etiquette reduces the effectiveness of communication, which can lead to conflict situations. In professional activity, these manifestations lead to negative consequences. Therefore, the formation of speech etiquette plays an important role, which facilitates the processes of transmission, analysis and perception of information and, therefore, acts as an important tool for improving professional efficiency.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмовленнєвий етикетuk
dc.subjectсфера обслуговуванняuk
dc.subjectпрофесійна діяльністьuk
dc.subjectглобальністьuk
dc.subjectетнокультурні чинникиuk
dc.subjectspeech etiquetteuk
dc.subjectsphere of serviceuk
dc.subjectprofessional activityuk
dc.subjectglobaluk
dc.subjectethno-cultural factorsuk
dc.titleМовленнєвий етикет в системі підготовки фахівців сфери обслуговуванняuk
dc.title.alternativeSpeech etiguette in the training system targeted to the specialists in the sphere of serviceuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5.pdf236.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.