Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3423| Title: | До педагогічних умов формування готовності майбутніх вихователів до твочої самореалізації |
| Other Titles: | Pedagogical conditions facilitating the formation of the future preschool teachers’ readiness for creative self-realization |
| Authors: | Любива, Віталіна Вячеславівна Liubyva, Vitalina |
| Keywords: | творча самореалізація готовність педагогічні умови фахівці дошкільної освіти creative self-realization readiness pedagogical conditions future preschool teachers |
| Issue Date: | 2016 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Citation: | Любива В. В. До педагогічних умов формування готовності майбутніх вихователів до твочої самореалізації / В. В. Любива // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 2. — С. 51-54. |
| Abstract: | У статті проаналізовано та розкрито методологічну сутність понять «ціложиттєве навчання», «готовність», «педагогічні умови формування готовності». Визначено комплекс педагогічних умов формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до творчої самореалізації у професійній діяльності. Автор наголошує на необхідності впровадження окреслених педагогічних умов у навчально-виховний процес. European integration, as a strategic direction of our country, predetermines the reformation of the educational system which is a vital component of the modern Ukrainian society’s development. The problem of future preschool teachers’ training is gaining great importance under modern conditions, since the future preschool teachers are con- sidered to be the representatives of the first educational link which the future generation’s level of education de- pends on. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3423 |
| Appears in Collections: | 2016 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.