Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3056
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПравдівцева, Ю. С.-
dc.contributor.authorPravdivtseva, Yulia-
dc.date.accessioned2019-08-13T08:55:59Z-
dc.date.available2019-08-13T08:55:59Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationПравдівцева Ю. С. Коучинг у системі підвищення кваліфікації вчителів у США / Ю. С. Правдівцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2013. – №1-2. – С. 71-75.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3056-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз досвіду організації підвищення кваліфікації вчителів США за допомогою коучингу, представлено визначення цього педагогічного явища. На основі соціально-психологічного аспекту виділено дві моделі: директивний та недирективний коучинг. Установлено, що директивний коучинг спрямовано на надання педагогу відповідних знань та умінь, тоді як основним завданням недирективного коучингу є становлення психологічного контакту з учителем, допомога у покращенні професійних якостей через призму самоаналізу. The analysis of the experience of teachers’ professional development in the USA with the help of coaching is presented in this article; the definition of this pedagogical phenomenon is given. On the basis of social and psychological aspects two models (direct and indirect coaching) are distinguished. It is found that the direct coaching tends to provide teachers with corresponding knowledge and skills, the aim of the indirect coaching is to establish psychological contact with teachers to help him to improve professional skills via self-analysis.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectдирективний коучінгuk
dc.subjectteachersuk
dc.subjectcoachinguk
dc.subjectdirect coachinguk
dc.subjectindirect coachinguk
dc.titleКоучинг у системі підвищення кваліфікації вчителів у СШАuk
dc.title.alternativeCoaching in the USA teachers’ professional developmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pravdivtseva.pdf496.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.