Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3006
Title: Емоційні бар’єри студентів у навчальному процесі
Other Titles: Emotional barriers for students in the learning process
Authors: Глазкова, І. Я.
Glazkova, I. Ya.
Keywords: навчальна діяльність
емоційний бар’єр
емоції
типи емоційних бар’єрів
educational activity
an emotional barrier
emotions
types of emotional barriers
Issue Date: 2012
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Глазкова І. Я. Емоційні бар’єри студентів у навчальному процесі / І. Я. Глазкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2012. – № 3-4. – С. 19-26.
Abstract: У дослідженні доведено, що емоції мають подвійний вплив на діяльність особистості, з одного боку, вони її стимулюють та регулюють, з іншого, – дезактивують. Саме негативний вплив емоцій автор вважає перешкодою навчального процесу. У дослідженні автор визначає емоційний бар’єр як внутрішню реакцію на зовнішній бар’єр, що втілюється в певних емоційних станах і супроджує негативні наслідки діяльності. У статті аналізуються причини виникнення та типологія емоційних бар’єрів студентів. In this research the author proves that have dual impact on person’s activity. From the one hand they stimulates and regulates it, from the other – it deactivates person’s activity. The author considers negative influence of emotions as an obstacle in educational process. In this research the author defines an emotional barrier as internal reaction to an external barrier which is embodied in certain emotional conditions and accompanies negative consequences of activity. In this article the reasons of occurrence and typology of emotional barriers of students are analyzed.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3006
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Glazkova I. Ya..pdf140.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.