Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24369
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовиліна, Вероніка Геннадіївна-
dc.contributor.authorKovylina, Veronika Gennadievna-
dc.date.accessioned2025-12-26T11:47:59Z-
dc.date.available2025-12-26T11:47:59Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationKovylina V. G. The role of innovative educational technologies in forming teachers’ readiness for inclusive preschool education / V. G. Kovylina // Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи: збірник матеріалів міжнар. наук.-практ. конференції (м. Одеса 21 листоп. 2025 р.). - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 70-73.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24369-
dc.description.abstractIn the context of global educational transformation, inclusive education has become one of the key priorities of modern pedagogy. Preschool institutions face the challenge of creating learning environments that ensure equal opportunities for all children, regardless of their individual characteristics or developmental needs. This situation requires a new level of teacher readiness – not only in terms of psychological and methodological competence but also in the ability to integrate innovative technologies into inclusive practice. В умовах глобальної освітньої трансформації інклюзивна освіта стала одним із ключових пріоритетів сучасної педагогіки. Дошкільні заклади стикаються із завданням створення навчального середовища, яке забезпечує рівні можливості для всіх дітей, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей чи потреб розвитку. Ця ситуація вимагає нового рівня готовності педагогів – не лише з точки зору психологічної та методичної компетентності, а й у здатності інтегрувати інноваційні технології в інклюзивну практику.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectinclusive educationuk
dc.subjectpreschool educationuk
dc.subjectinnovative educational technologiesuk
dc.subjectdigital transformationuk
dc.subjectassistive technologiesuk
dc.subjectprofessional competenceuk
dc.subjectінклюзивна освітаuk
dc.subjectдошкільна освітаuk
dc.subjectінноваційні освітні технологіїuk
dc.subjectцифрова трансформаціяuk
dc.subjectдопоміжні технологіїuk
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk
dc.titleThe role of innovative educational technologies in forming teachers’ readiness for inclusive preschool educationuk
dc.title.alternativeРоль інноваційних освітніх технологій у формуванні готовності педагогів до інклюзивної дошкільної освітиuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovylina.pdf803.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.