Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23986| Title: | Екзистенційно-діалогічні засади вивчення сучасної української лірики в профільній школі |
| Authors: | Бандура, Тетяна Йосипівна Bandura, Tetiana Yosypivna Коваленко, Галина |
| Keywords: | екзистенційні та діалогічні принципи сучасна лірика постмодернізм новаторство методологія existential and dialogic principles modern lyrics postmodernism innovation methodology |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Букаєв Вадим Вікторович |
| Citation: | Бандура Т. Й. Екзистенційно-діалогічні засади вивчення сучасної української лірики в профільній школі / Т. Й. Бандура, Г. Коваленко // Теорія та практика аналізу художнього тексту: сучасні вектори досліджень : зб. наук. статей. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – Вип. 3. – С. 62-70. |
| Abstract: | У статті розглядаються екзистенційні та діалогічні принципи вивчення сучасної української лірики у спеціалізованій школі. Увага акцентується на тому, що традиційні підходи до вивчення лірики вже не задовольняють освітні потреби учнів, орієнтованих на критичне мислення та особистісне тлумачення художнього тексту. Саме тому важливо інтегрувати екзистенційні проблеми – свободу, вибір, відповідальність, кохання, смерть – у процес аналізу української поезії, що сприятиме розвитку саморефлексії, емпатії та діалогічного мислення. Зазначається, що екзистенційно-діалогічні принципи вивчення української лірики у спеціалізованій школі поєднують теорію та практику літературної освіти, створюючи умови для виховання духовно зрілої, відповідальної особистості, здатної до самостійного вибору та творчого діалогу зі світом. The article examines the existential and dialogical principles of studying modern Ukrainian lyrics in a specialized school. Attention is focused on the fact that traditional approaches to the study of lyrics no longer satisfy the educational needs of students focused on critical thinking and personal interpretation of artistic text. That is why it is important to integrate existential problems - freedom, choice, responsibility, love, death - into the process of analyzing Ukrainian poetry, which will contribute to the development of self-reflection, empathy and dialogical thinking. It is noted that the existential-dialogical principles of studying Ukrainian lyrics in a specialized school combine the theory and practice of literary education, creating conditions for the upbringing of a spiritually mature, responsible individual, capable of independent choice and creative dialogue with the world. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23986 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| principles.pdf | 799.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.