Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23939Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Shao, Qі | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-28T11:35:05Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-28T11:35:05Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Shao Qi Interpretative strategies in contemporary choral conducting: the experience of the PRC / Qi Shao // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства. Матеріали і тези ХІ Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 24-25 жовтня 2025 р.). – Т.1. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 197-199. | uk |
| dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23939 | - |
| dc.description.abstract | The article explores interpretative strategies in contemporary choral conducting within the context of changing artistic and cultural paradigms. It examines two principal performance approaches - personalized performance and Historically Informed Performance (HIP). The study reveals that personalized performance emphasizes individual creative expression and subjective reinterpretation of the musical text, whereas HIP seeks to reconstruct historical performance practices based on period sources and authentic instruments. Special attention is given to the phenomenon of Chinese choral art, which synthesizes European academic traditions with national aesthetic principles. | uk |
| dc.language.iso | other | uk |
| dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
| dc.subject | choral conducting | uk |
| dc.subject | interpretation | uk |
| dc.subject | historically informed performance | uk |
| dc.subject | personalized performance | uk |
| dc.title | Interpretative strategies in contemporary choral conducting: the experience of the PRC | uk |
| dc.type | Article | uk |
| Appears in Collections: | Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2025) Т.1. | |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.