Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23620| Title: | Бар’єри публічних виступів підлітків з різним рівнем комунікативної креативності |
| Other Titles: | Public speaking barriers of adolescents with different levels of communicative creativity |
| Authors: | Саннікова, Ольга Павлівна Sannikova, Olha Pavlovna Шевченко, Н. Ф. |
| Keywords: | особистість підлітка комунікативна креативність бар’єри спілкування бар’єр публічних виступів структура індивідуально-психологічні особливості adolescent personality communicative creativity communication barriers public speaking barrier structure individualand- psychological features |
| Issue Date: | 2023 |
| Publisher: | Запорізький національний університет (ЗНУ) та Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України |
| Citation: | Саннікова О. П. Бар’єри публічних виступів підлітків з різним рівнем комунікативної креативності / О. П. Саннікова, Н. Ф. Шевченко // Журнал сучасної психології. - 2023. № 2 (29). - C. 63-69 |
| Abstract: | Презентована стаття спрямована на виклад результатів дослідження індивідуально-психологічних особливостей переживання бар’єрів публічних виступів підлітків, котрі характеризуються різним рівнем комунікативної креативності. Актуальність проблеми пов’язана зі збільшенням різних психоемоційних та особистісних чинників, які саме у підлітковому віці заважають особистості виявити свій творчий потенціал, презентувати свої творчі здобутки і налагодити адекватне спілкування з іншими людьми, особливо у ситуаціях творчої самопрезентації. Встановлено, що страх перед публічним виступом, перед іншими людьми призводить до переживання психологічних бар’єрів, які гальмують творчий процес, процес спілкування, процес саморозвитку підлітка. Теоретично розглянуті поняття комунікативної креативності та бар’єру публічних виступів, розглянуті компоненти кожного феномену як складної властивості особистості. Уточнено структуру бар’єра публічних виступів та компонентний склад його показників. Емпірично перевірялося припущення про наявність індивідуально-психологічної специфіки бар’єрів спілкування у підлітків, які різняться рівнем комунікативної креативності. Провідними методами дослідження є теоретико-методологічний аналіз літератури та емпіричне дослідження співвідношення показників вибраних властивостей особистості, які є релевантними проблемі та меті дослідження. The article is aimed at the results presentation of the research of the individualand-psychological features of the public speaking barriers experience of teenagers, who are characterized by different levels of communicative creativity. The urgency of the problem is related to the increase of various psycho-emotional and personal factors, which prevent individuals from revealing their creative potential in adolescent age, presenting their creative achievements and establishing adequate communication with other people, especially in situations of creative self-presentation. It has been established that the fear of public speaking, in front of other people, leads to the experience of psychological barriers that inhibit the creative process, the process of communication, and the process of self-development of an adolescent. The concepts of the communicative creativity and the public speaking barrier have been theoretically considered; the components of each phenomenon have been considered as a complex personality property. The structure of the public speaking barrier and the component composition of its indicators have been clarified. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23620 |
| Appears in Collections: | Кафедра загальної та диференціальної психології |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Public speaking barriers.pdf | 355.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.