Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23474| Title: | Застосування комплексного дизайн-проєктування в освітньому процесі професійної підготовки фахівців у сфері дизайну | 
| Other Titles: | Аpplication of comprehensive design projecting in the educational process of professional training of specialists in the field of design | 
| Authors: | Штайнер, Тетяна Віталіївна Shtainer, Tetyana Vitaliivna Лісогор, Алла Вікторівна Lisohor, Alla Силенко, Ю. | 
| Keywords: | професійна підготовка дизайн-проєктування мультимедійний дизайн мультимедійне проєктування міждисциплінарний підхід освітній процес інтегроване навчання проєктно-орієнтоване навчання professional training design project development multimedia design multimedia project development interdisciplinary approach integrated learning project-based learning educational process | 
| Issue Date: | 2025 | 
| Publisher: | Дрогобицький державний педагогічний університет | 
| Citation: | Штайнер Т. В. Застосування комплексного дизайн-проєктування в освітньому процесі професійної підготовки фахівців у сфері дизайну / Т. В. Штайнер, А. В. Лісогор, Ю. Силенко // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - 2025. - Вип. 86. - Т. 2. - С. 102-107. | 
| Abstract: | Метою статті є теоретичне обґрунтування значення комплексного (цілісного) підходу до дизайн-проєктування у професійній підготовці майбутніх дизайнерів та визначення шляхів, що сприяють формуванню ключових професійних компетентностей в умовах міждисциплінарного освітнього середовища. У роботі застосовано низку методів: аналіз філософської, педагогічної та мистецтвознавчої літератури; порівняльний аналіз традиційного та комплексного проєктування; систематизація форм і методів навчання у дизайн-освіті. У статті запропоноване кореляційне порівняння традиційного та комплексного (цілісного) проєктування. Виявлено, що комплексне проєктне навчання забезпечує інтеграцію знань з різних галузей (технологій, культури, психології), активізує критичне мислення, сприяє формуванню ключових компетентностей (візуального, проєктного мислення, естетичної культури, здатності до командної роботи). Наголошується, що формування ключових компетентностей неможливе без створення відповідного освітнього середовища, у якому здобувач вищої освіти не лише набуває знань, а й активно застосовує їх у практичній діяльності. Викладено ефективні форми організації освітнього процесу: майстер-класи від провідних практиків галузі, розробку та реалізацію колаборації з бізнесом, творчі лабораторії, практикуми. Наголошується, що однією з ключових особливостей комплексного проєктування є робота в міждисциплінарних командах. Розглянуто спектр видів завдань в умовах комплексного дизайн-проєктування при професійній підготовці майбутнього дизайнера (багатокомпонентні кейси, колективні проєкти з розподілом ролей, індивідуальні проєкти (портфоліо-проєкт)). The aim of the article is to theoretically substantiate the significance of a comprehensive (holistic) approach to design project development in the professional training of future designers and to identify pathways that facilitate the formation of key professional competencies within an interdisciplinary educational environment. The study employs a range of methods: analysis of philosophical, pedagogical, and art history literature; comparative analysis of traditional and comprehensive design approaches; and systematization of teaching forms and methods in design education. The article offers a correlational comparison of traditional and comprehensive (holistic) project development. It has been found that comprehensive project-based learning ensures the integration of knowledge from various fields (technology, culture, psychology), stimulates critical thinking, and promotes the development of key competencies (visual and design thinking, aesthetic culture, and teamwork skills). It is emphasized that the formation of key competencies is impossible without the creation of a relevant educational environment in which higher education students not only acquire knowledge but also actively apply it in practical activities. The article outlines effective forms of organizing the educational process. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23474 | 
| Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Аpplication of comprehensive.pdf | 357.27 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
