Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23455
Title: | Історичний контекст здоров’язбережувального підходу в дошкільному віці: спадщина Дж. Локка Historical context of the health-preserving approach in preschool age: the legacy of J. Locke |
Authors: | Мардарова, Ірина Костянтинівна Mardarova, Iryna Kostyantynivna |
Keywords: | здоров’язбережувальний підхід Джон Локк історико-педагогічна спадщина дошкільна освіта розвиток дитини фізичне виховання гуманістична педагогіка John Locke health-preserving approach preschool education historical and pedagogical heritage health culture physical education child development humanistic pedagogy |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Мардарова І. К. Історичний контекст здоров’язбережувального підходу в дошкільному віці: спадщина Дж. Локка / І. К. Мардарова // Забезпечення сталого розвитку освіти: європейський та національний виміри: зб. наук. статей. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. С. 96–100. |
Abstract: | Розглянуто історико-педагогічні засади формування здоров’язбережувального підходу в дошкільному віці крізь призму філософсько-педагогічної спадщини Дж. Локка. З’ясовано, що погляди англійського мислителя на виховання гармонійної, фізично розвиненої та морально стійкої особистості стали основою для подальшого становлення ідей здоров’язбереження в освіті. Проаналізовано ключові положення праці «Думки про виховання», у яких наголошено на важливості природності, рухової активності, загартування та помірності як чинників фізичного й духовного розвитку дитини. Показано, що педагогічні ідеї Дж. Локка мають тривалу традицію і знаходять відображення в сучасних концепціях формування культури здоров’я дітей дошкільного віку. У контексті сучасної освіти вони набувають нового змісту – як основа створення здоров’язбережувального середовища, орієнтованого на фізичний, психоемоційний і соціальний добробут дитини. The historical and pedagogical principles of the formation of a health-preserving approach in preschool age are considered through the prism of the philosophical and pedagogical heritage of J. Locke. It is found that the views of the English thinker on the upbringing of a harmonious, physically developed and morally stable personality became the basis for the further formation of health-preserving ideas in education. The key provisions of the work “Thoughts on Education” are analyzed, which emphasize the importance of naturalness, motor activity, tempering and moderation as factors of the physical and spiritual development of a child. It is shown that the pedagogical ideas of J. Locke have a long tradition and are reflected in modern concepts of the formation of a health culture of preschool children. In the context of modern education, they acquire a new meaning - as the basis for creating a health-preserving environment focused on the physical, psycho-emotional and social well-being of the chil. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23455 |
Appears in Collections: | Кафедра дошкільної педагогіки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mardarova Iryna Kostyantynivna.pdf | 868.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.