Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23413
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРезван, Оксана-
dc.contributor.authorІванченко, Ольга-
dc.date.accessioned2025-10-14T07:06:14Z-
dc.date.available2025-10-14T07:06:14Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationРезван О. Коучингові стратегії роботи з психосоматичними розладами студентської молоді прифронтових територій / О. Резван, О. Іванченко // // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2025. – № 2. – С. 59-64.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23413-
dc.description.abstractГлобальні кризи сучасного суспільства (війна, пандемія), наслідками яких стають постійні стреси великих груп населення, актуалізують проблему роботи з психосоматичними розладами. В аспекті означеного популярності набуває інтерес до технологій, що є досить ефективними та екологічними у впливі на людину, однією з яких визначено технологію коучингу як можливості зміни свідомості людини щодо усвідомлення власної проблеми. Спираючись на результати дослідження науковців Т. Хомуленко, Г. Бойко, Т. Козлова, С. Шарафутдінова, Л. Павелко, К. Мілютіної, О. Чабана та інших науковців, які досліджували проблему психосоматики, актуалізували увагу на дієвості застосування системних запитань у роботі з клієнтом, який має психосоматичний симптом. Проведено анкетування студентів, які знаходяться на прифронтовій території м. Харкова, щодо симптомізації наслідків постійного стресу у психосоматичних розладах, які визначено як: розлад харчової поведінки (симптом зайвої ваги у дівчат), розлад циркадних ритмів (симптом: безсоння або прокидання вночі), розлад роботи серцево-судинної системи (симптом: панічні атаки/тахікардія), розлад сенсорно-когнітивної системи (симптом: порушення концентрації/пам’яті). Наведено приклад консультативної роботи психолога з психосоматичним розладом клієнта із застосуванням трансформаційної гри «Психосоматика» за авторством практичного психолога Н. Сабліної, результативність якої була доведена у її триетапній реалізації серед студентів двох харківських університетів. Представлено алгоритм проведення означеної гри з означенням основних цілей кожного її етапу, де системність питань сполучена зі стратегією психологічного коучингу. Доведено результативність реалізації трансформаційної гри як консультативного засобу щодо роботи з психосоматичним симптомом клієнта та його спрямування на подальшу психотерапевтичну роботу. The global crises of modern society (war, pandemic), which result in constant stresses of large groups of the population, actualise the problem of working with psychosomatic disorders. In this regard, there is a growing interest in technologies that are quite effective and environmentally friendly in their impact on people, one of which is coaching technology – as an opportunity to change a person’s consciousness about their own problem. Based on the results of research by T. Khomulenko, H. Boiko, T. Kozlova, S. Sharafutdinov, L. Pavelko, K. Milyutina, O. Chaban and others, who have studied the problem of psychosomatics, the author has focused on the effectiveness of using systemic questions in working with a client who has a psychosomatic symptom. A questionnaire survey was conducted among students living in the frontline territory of Kharkiv regarding the symptomatology of the effects of constant stress in psychosomatic disorders, which are defined as: eating disorders (symptom of overweight in girls), circadian rhythm disorder (symptom: insomnia or waking up at night), cardiovascular disorder (symptom: panic attacks / tachycardia), disorder of the sensory-cognitive system (symptom: impaired concentration / memory). An example of counselling work of a psychologist with a psychosomatic disorder of a client is presented – using the transformational game “Psychosomatics” by a practical psychologist N. Sablina, the effectiveness of which was proven in its three-stage implementation among students of two Kharkiv universities. The algorithm for conducting this game is presented – with the main objectives of each stage, where the systematic nature of the issues is combined with the strategy of psychological coaching. The effectiveness of the implementation of the transformational game as a counselling tool for dealing with the client’s psychosomatic symptom and directing him/her to further psychotherapeutic work is proved.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectпсихосоматикаuk
dc.subjectкоучингuk
dc.subjectтрансформаційна граuk
dc.subjectзапитанняuk
dc.subjectстудентuk
dc.subjectпсихологuk
dc.subjectpsychosomaticsuk
dc.subjectcoachinguk
dc.subjecttransformational gameuk
dc.subjectquestionsuk
dc.subjectstudentuk
dc.subjectpsychologistuk
dc.titleКоучингові стратегії роботи з психосоматичними розладами студентської молоді прифронтових територійuk
dc.title.alternativeCoaching strategies for dealing with psychosomatic disorders of students in frontline areasuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Oksana Rezvan.pdf286.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.