Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23188
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бойчук, Н. І. | - |
dc.date.accessioned | 2025-09-05T07:35:59Z | - |
dc.date.available | 2025-09-05T07:35:59Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Бойчук Н. І. Вплив інструментів штучного інтелекту на вивчення англійської мови у ЗВО України / Н. І. Бойчук // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : Лінгвістичні науки : зб. наук. праць. – Одеса : Видавничий дiм «Гельветика», 2025. - №40. - С. 61-71. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23188 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню впливу інструментів штучного інтелекту на вивчення англійської мови у ЗВО України. В умовах сучасного освітнього процесу ШІ стає важливим інструментом, який змінює традиційні підходи до навчання, зокрема у царині вивчення іноземних мов. У студії проаналізовано використання таких інструментів, як мовні моделі, системи автоматичної перевірки текстів (Grammarly, ProWritingAid), онлайн-перекладачі (DeepL, Google Translate) та платформи для навчання мови (Duolingo, Babbel). Зосереджено увагу на можливостях, які дає ШІ для розвитку мотивації студентів, підвищення їхньої автономії у навчанні та розвитку мовних навичок, тобто важливі аспекти викладання в умовах університетської освіти. З’ясовано позитивний вплив ШІ на створення персоналізованих умов для навчання, що дозволяють кожному студенту працювати у власному темпі та отримувати зворотний зв’язок у реальному часі. ШІ-системи здатні адаптуватися до потреб студентів, надаючи індивідуальні рекомендації для покращення мовних навичок; їхнє використання стимулює інтерес до вивчення мови і знижує рівень стресу, пов’язаний із традиційними методами навчання. Висвітлено численні ризики та проблеми, які виникають у процесі використання ШІ в освіті. Обговорено питання зниження самостійності та критичного мислення студентів, оскільки вони можуть покладатися на технології замість того, щоби розвивати свої мовні здібності. Окрему увагу приділено етичним питанням, зокрема проблемам конфіденційності та безпеки персональних даних, які збираються під час використання ШІ-систем. У висновках підкреслено, що для ефективного використання ШІ у навчанні необхідно розробляти нові педагогічні стратегії, які би враховували як переваги, так і потенційні ризики цієї технології. Наголошено на важливості критичного ставлення до використання ШІ, дотримання принципів академічної доброчесності та розвитку цифрової грамотності студентів для максимального ефекту від застосування штучного інтелекту в освітньому процесі.The article is devoted to the study of the impact of artificial intelligence tools on English language learning in Ukrainian universities. In the context of the modern educational process, AI is becoming an important tool that changes traditional approaches to teaching, particularly in the field of foreign language learning. The paper analyzes the use of such tools as language models, automatic text checking systems (Grammarly, ProWritingAid), online translators (DeepL, Google Translate), and language learning platforms (Duolingo, Babbel). The article focuses on the opportunities provided by AI for developing student motivation, increasing their autonomy in learning, and developing language skills, which are important aspects in the context of university education. AI has been shown to have a positive impact on creating personalized learning environments that allow each student to work at their own pace and receive real-time feedback. AI systems can adapt to the needs of students, providing individualized recommendations to improve language skills, stimulate interest in language learning, and reduce the level of stress associated with traditional teaching methods. The article highlights numerous risks and problems that arise in the process of using AI in education. The issue of decreased independence and critical thinking of students is discussed, as they may rely on technology instead of developing their language skills. Particular attention is paid to ethical issues, in particular, the problems of privacy and security of personal data collected when using AI systems. The conclusions emphasize that for the effective use of AI in education, it is necessary to develop new pedagogical strategies that would consider both the benefits and potential risks of this technology. The importance of a critical attitude to the use of AI, adherence to the principles of academic integrity and the development of students' digital literacy to maximize the effect of the use of artificial intelligence in the educational process is emphasized. Keywords: artificial intelligence, English language learning, academic integrity, autonomous learning, ethics in education, technology in education. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | штучний інтелект | uk |
dc.subject | вивчення англійської мови | uk |
dc.subject | академічна доброчесність | uk |
dc.subject | автономне навчання | uk |
dc.subject | етика в освіті | uk |
dc.subject | технології в освіті | uk |
dc.subject | artificial intelligence | uk |
dc.subject | English language learning | uk |
dc.subject | academic integrity | uk |
dc.subject | autonomous learning | uk |
dc.subject | ethics in education | uk |
dc.subject | technology in education | uk |
dc.title | Вплив інструментів штучного інтелекту на вивчення англійської мови у ЗВО України | uk |
dc.title.alternative | The impact of artificial intelligence tools on learning English in Ukraine | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2025 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.