Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22917
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПаламарюк, В. А.-
dc.date.accessioned2025-07-16T13:09:30Z-
dc.date.available2025-07-16T13:09:30Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПаламарюк В. А. Педагогічна інтроспекція категорії «акмеологічна культура вчителя» в міждисциплінарних дослідженнях / В. А. Паламюр // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2025. – №1 (150). – С. 117-123.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22917-
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу джерел, у яких висвітлено педагогічну та міждисциплінарну інтроспекцію категорії «акмеологічна культура вчителя». За результатами аналізу наукових джерел встановлено, що сучасна система освіти в Україні декларує необхідність підготовки вчителів, які здатні виховати особистість учня з інтенцією до саморозвитку, самореалізації, самовизначення та самоздійснення. Висунуто ідею про те, що суб’єктними ознаками акмеологічного розвитку вчителя є: ініціативність, прогностичність, інтуїція; прагнення до саморегуляції, самоконтролю, самоздійснення та самопроєктування; здатність до самокорекції та самокомпенсації; невпинне прагнення до саморозвитку та самооновлення; прагнення реалізувати себе в різних видах діяльності; інтенція на саморозуміння та рефлексію життєвого та професійного досвіду. Доведено, що акмеологічний розвиток вчителя детермінує його «рух» до вершин професіоналізму та поступово стає визначальним фактором суб’єктної реалізації індивіда, забезпечує можливість втілити власний потенціал, виступає мірою самовизначення людиниThe article is devoted to the analysis of sources that highlighted the pedagogical and interdisciplinary introspection of the category of “acmeological culture of the teacher”. According to the results of the analysis of scientific sources, it was established that the modern education system in Ukraine declares the need to train teachers who are able to educate the student's personality with the intention of self-development, self-realization, self-determination and self-fulfillment. The idea is put forward that the subjective signs of a teacher's acmeological development are: initiative, foresight, intuition; striving for self-regulation, self-control, self-realization and self-projection; the ability to self-correct and self-compensate; a relentless pursuit of self-development and self-renewal; the desire to realize oneself in various types of activities; the intention for self-understanding and reflection on life and professional experience. It is proven that the acmeological development of a teacher determines his “movement” to the heights of professionalism, gradually becomes a determining factor in the subjective realization of an individual, provides the opportunity to realize one's own potential, and acts as a measure of a person's self-determination.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.subjectсаморозвитокuk
dc.subjectсамоздійсненняuk
dc.subjectсамопроєктуванняuk
dc.subjectсамодетермінаціяuk
dc.subjectсамовизначенняuk
dc.subjectЯ-концепціяuk
dc.subjectакмеuk
dc.subjectакмеогенезuk
dc.subjectакмеологіяuk
dc.subjectпедагогічна акмеологіяuk
dc.subjectакмеологічний підхідuk
dc.subjectакмеологічний розвиток педагогаuk
dc.subjectпрофесійний розвиток педагогаuk
dc.subjectакмеологічна компетентність педагогаuk
dc.subjectакмесинергетичний підхідuk
dc.subjectакмеологічна позиція педагогаuk
dc.subjectакмеологічна грамотність педагогаuk
dc.subjectакмеологічна культураuk
dc.subjectакмеологічна культура вчителяuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectself-developmentuk
dc.subjectself-realizationuk
dc.subjectself-designuk
dc.subjectself-determinationuk
dc.subjectсамовизначенняuk
dc.subjectSelf-conceptuk
dc.subjectacmeuk
dc.subjectacmeogenesisuk
dc.subjectacmeologyuk
dc.subjectpedagogical acmeologyuk
dc.subjectacmeological approachuk
dc.subjectacmeological development of a teacheruk
dc.subjectprofessional development of a teacheruk
dc.subjectacmeological position of the teacheruk
dc.subjectacmeological competence of a teacheruk
dc.subjectacmeological culture of the teacheruk
dc.subjectacmeological and synergetic approachuk
dc.subjectacmeological literacy of the teacheruk
dc.subjectcultureuk
dc.titleПедагогічна інтроспекція категорії «акмеологічна культура вчителя» в міждисциплінарних дослідженняхuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palamariuk Vasyl.pdf260.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.